Gå til innhold

Abort og graviditetstest

Anbefalte innlegg

Gjest hysteria_30

Hei!

Feil forum, jeg vet,- men det var noe feil på graviditets-forumet.

Såvidt jeg vet er jeg nå i uke 9. Så sant jeg ikke har hatt en Missed Abortion som jeg har helt panikk for.

Har ikke hatt verken blødninger eller smerter så jeg har ingen grunn til å være bekymret. Men har man en MA så vet man det jo ikke før man har vært hos legen.

Hvis jeg tar en ny graviditetstest nå og den er positiv betyr det da at jeg fortsatt er gravid eller behøver det ikke bety noe?

Noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133693-abort-og-graviditetstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ny graviditetstest vil nok vise positivt selv om fosteret skulle være dødt. HCG nivået i blodet bruker langt tid på å gå tilbake til 0.

Jeg vet det er nervepirrende å gå gravid før man kan kjenne barnet sparke i magen å liksom få en bekreftelse hver dag på at det lever. Frem til da må du nok bare prøve å slappe av og tro at dette går bra!

Det er ikke helt uvanlig med MA men SA er mye venligere, og når du ikke blør eller har noen smerter og i tilegg kanskje har symptomer på graviditet så må du bare stole på at det går bra dette her.

De sier at når hjertet har begynt å slå (ca uke 6, 7) så er sjangsen stor for at det går bra. Om tre uker nå så er den mest "skumle" fasen forbi så hold ut og tenk positivt!

LYKKE TIL

Selv om du skulle ha hatt MA, kan testen utmerket godt vise fortsatt positiv. Så det er ingen grunn til å stresse med det.

MA skjer ikke _så_ ofte. Det "vanlige" er SA.

Men det er normalt å bekymre seg over det. Hvis du spør på Foreldreforum om noen der noen gang var overbevist om at fosteret var dødt, tipper jeg du får svar som slår fullstendig ut alle statistikker over MA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...