sandexen Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Heisann! Har en svigerinne som er deprimert for tiden! det er også i sammenheng med stoffskifte/andre ting - og tar noe medisiner for det - men tror ikke de finner helt ut av det. Saken er at hun har samboer - og 2 små barn... Tror de sliter KRAFTIG for tiden.. alt går på halvt - både barn og voksne... Huset ser TOTALT BOMBET ut... og alt er vel egentlig litt trist.. Men - de snakker ikke mye om det, og da lurer jeg på.. Bør vi tilby å hjelpe - og bør vi mase om dette - eller ville de helst satt pris på at vi passer våre egne saker?! Er litt usikker her - derfor lurer jeg på om andre har vært i lignende situasjon - og hva dere evt. har gjort - eller hva dere evt. hadde ønsket at andre hadde gjort?! Ble litt rotete dette, men synes det er trist for både voksne og barn dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snakk med broren din Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei, kan du ikke snakke med broren din (eller er han din manns bror?) og høre hva dere kan gjøre for å hjelpe? At dere kan ha barna hos dere en lørdag eller hele helgen, slik at han kan få gjort i stand i huset og kanskje tatt henne med ut og spise eller noe? Andre ting man kan tilby er regelmessig henting av barna i barnehagen (en dag annenhver uke?) osv osv for at de kan få litt tid til å komme ovenpå, kose seg sammen? (hvis hun ikke orker, at han kan gå på kino, eller få unna all klesvask, eller hva som helst som han ønsker en ettermiddag til). Det er viktig å tenke på partneren til den som er syk også. Noen å snakke med, foreslå at de skaffer vaskehjelp.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/#findComment-825224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hvis dere er virkelig trygge på hverandre, kan det godt hende de synes det er deilig at noen bare får unna rotet. Men du hadde vel ikke trengt å spørre, om dere kjente hverandre så godt...? Mase skal dere i alle fall ikke, og ALT kan oppfattes som kritikk, når man er sliten og deprimert, så her gjelder det å gå stille i dørene. Rotet er nok ikke det som plager de mest, så ikke kom inn i hjemmet deres som den perfekte husmor, som skal redde dem.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/#findComment-825228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandexen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Hei, kan du ikke snakke med broren din (eller er han din manns bror?) og høre hva dere kan gjøre for å hjelpe? At dere kan ha barna hos dere en lørdag eller hele helgen, slik at han kan få gjort i stand i huset og kanskje tatt henne med ut og spise eller noe? Andre ting man kan tilby er regelmessig henting av barna i barnehagen (en dag annenhver uke?) osv osv for at de kan få litt tid til å komme ovenpå, kose seg sammen? (hvis hun ikke orker, at han kan gå på kino, eller få unna all klesvask, eller hva som helst som han ønsker en ettermiddag til). Det er viktig å tenke på partneren til den som er syk også. Noen å snakke med, foreslå at de skaffer vaskehjelp.. De bor litt øde til - så det er litt vanskelig å få de med på noe.. Dessuten - den minste er så avhenging av mor - at det er INGEN barne kan overnatte hos - og kun bestemora som kan være barnevakt for den minste.. Og det begrenser seg litt hvor mye det kan bli.. Praktiske ting kan vi jo hjelpe til med - men uten at de selv ber om det - så er det jo litt frekt å komme og be om å få vaske huset ell.l. Eldstejenta passer jeg ganske ofte, men de får ikke gjort noe hjemme av den grunn... Skulle kanskje ha komt seg bort alene - hjemmefra - uten barn, men det er jo umulig pga. den mammajenta på 1 1/2 år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/#findComment-825230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandex Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hvis dere er virkelig trygge på hverandre, kan det godt hende de synes det er deilig at noen bare får unna rotet. Men du hadde vel ikke trengt å spørre, om dere kjente hverandre så godt...? Mase skal dere i alle fall ikke, og ALT kan oppfattes som kritikk, når man er sliten og deprimert, så her gjelder det å gå stille i dørene. Rotet er nok ikke det som plager de mest, så ikke kom inn i hjemmet deres som den perfekte husmor, som skal redde dem.... Jo, faktisk - tror rotet plager de VELDIG mye.. det er veldig ofte det de krangler om / over.. så godt kjenner jeg de... Og det er ikke bare litt rotete - det er direkte SKITTENT - og ekkelt.. Hvem som helst kan jo bli gal av å bo i det rotet!. men - som jeg sa nederst - og som du nevnte - det er jo litt frekt å komme å be om å få vaske huset... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/#findComment-825233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jo, faktisk - tror rotet plager de VELDIG mye.. det er veldig ofte det de krangler om / over.. så godt kjenner jeg de... Og det er ikke bare litt rotete - det er direkte SKITTENT - og ekkelt.. Hvem som helst kan jo bli gal av å bo i det rotet!. men - som jeg sa nederst - og som du nevnte - det er jo litt frekt å komme å be om å få vaske huset... Vent i to uker og bruk morsdagen som påskudd? Finn på et eller annet som gjør at huset blir tomt (gi dem et selvkomponert gavekort på et eller annet som får dem ut), og så vasker du / dere i mellomtiden? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/#findComment-825250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jo, faktisk - tror rotet plager de VELDIG mye.. det er veldig ofte det de krangler om / over.. så godt kjenner jeg de... Og det er ikke bare litt rotete - det er direkte SKITTENT - og ekkelt.. Hvem som helst kan jo bli gal av å bo i det rotet!. men - som jeg sa nederst - og som du nevnte - det er jo litt frekt å komme å be om å få vaske huset... Hvis det blir til at du tilbyr deg å hjelpe, pass på at du ikke lar det skinne igjennom at du synes "det er direkte SKITTENT - og ekkelt.. Hvem som helst kan jo bli gal av å bo i det rotet!." Selv for meg, nesten blottet for husmorstolthet, hadde det vært sårende, selv om det var sant... Gi henne en oppmuntringsgave, sammen med mannen din, f.eks. hudpleie. En del av gaven er at dere henter ungene, og lager middag, når det skjer. Hvis hun synes det er greit at dere holder på på kjøkkenet, kan du kanskje spørre etterpå, om det er mer de trenger hjelp til. Ikke bli fornærmet, om dere får avslag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133701-deprimert-hva-gj%C3%B8r-vi-rundt/#findComment-825265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.