Gå til innhold

Når ble jeg gravid?

kristan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er uening med den nye ultralydterminen jeg fikk, i forhold til "siste mens terminen." Etter ultralyd flyttet legen terminen to uker frem, noe jeg mener er alt for lang tid. Jeg har alltid hatt regelmessig mens, så hvordan kan jeg i tilfelle ha blitt befruktet på den tiden jeg egentlig skulle fått mensen igjen. Jeg tok en gravitest den 21. august - når kan jeg tidligst ha blitt befruktet for at den ga positivt utslag?. Er veldig ivrig etter svar da jeg ikke vil gå mye over tiden uten at legene reagerer.

Jule klem fra

Kristan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ultralyd termin dato (10.juli)10 dager etter min egen termin (1.juli). Ingen ville hoere paa meg at jeg synes det var altfor sent. Da jeg ikke hadde fostervann igjen 10.juli ble jeg satt igang foedselen paa. Saa ungen ble fodt paa ultralyd terminen faktisk. Men pga at det ikke var vann igjen, var det en jordmor som saa at det var nok fordi jeg var paa overtid.

Lykke til og god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det befruktade ägget når fram till livmodern 3-4 dagar efter befruktningen och 5-6 dagar efter ägglosningen. Dessa dagar kan vara en av orsakerna till att datumet flyttades. Det har gjorts studier som visat att det mest exakta medlet för att beäkna termin, är att gjöra ett ultraljud i vecka 16-18 och då efter batnets mått, bestämma det exakt termin datumet. Vi får hoppas att du slipper att gå över tiden , så att du inte behöver att ta denna diskussionen med doktorerna Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...