Gå til innhold

Psykolog og jobbmuligheter


Gjest Plum

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg studerer til å bli psykolog og er nå på mitt nest siste år på kandidatstudiet i Danmark. Jeg har slitt mye med karaketene mine og de er ikke veldig bra. De er ikke forferdelig dårlige, men enten gjennomsnittelig eller litt under. Lurer på om dette egentlig har noe å si for jobbmuligheter senere i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo lange ventelister hos psykologer mange steder i landet, særlig hos de som har trygderefusjon (der pasienten kun betaler egenandel og evt. kan bruke frikort).

Kan ikke skjønne annet enn at det er gode jobbmuligheter da? Hvis det ikke er mulig å få jobb i det offentlige eller trygderefusjon, så er det nok godt jobbmarked allikevel, særlig der køene er lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lange ventelister hos psykologer mange steder i landet, særlig hos de som har trygderefusjon (der pasienten kun betaler egenandel og evt. kan bruke frikort).

Kan ikke skjønne annet enn at det er gode jobbmuligheter da? Hvis det ikke er mulig å få jobb i det offentlige eller trygderefusjon, så er det nok godt jobbmarked allikevel, særlig der køene er lange.

At køene er lange behøver ikke bety noe annet enn at staten (eller kommunen eller fylket eller hvem som har med det å gjøre) ikke oppretter stillinger. Det har med økonomi å gjøre, ikke med antall psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At køene er lange behøver ikke bety noe annet enn at staten (eller kommunen eller fylket eller hvem som har med det å gjøre) ikke oppretter stillinger. Det har med økonomi å gjøre, ikke med antall psykologer.

Når det opprettes for få offentlige stillinger (og/eller for få trygderefusjonsavtaler for privatpraktiserende), så er det vel et visst marked for privatpraktiserende (uten refusjonsavtale) i samme område.

Og ja, jeg er klar over at det for mange ikke er et reelt alternativ pga økonomi, men et visst marked vil det bli av en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det opprettes for få offentlige stillinger (og/eller for få trygderefusjonsavtaler for privatpraktiserende), så er det vel et visst marked for privatpraktiserende (uten refusjonsavtale) i samme område.

Og ja, jeg er klar over at det for mange ikke er et reelt alternativ pga økonomi, men et visst marked vil det bli av en slik situasjon.

Ah, okay. Tror jeg tolket innlegget ditt feil. Jeg trodde du mente at siden det er kø hos så mange med avtale med trygdekontoret, så vil Plum lett kunne få til en likedan avtale, så ikke køene ville bli så lange. Men -nå- skjønte jeg hva du mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...