Gå til innhold

Psykolog og jobbmuligheter


Gjest Plum

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg studerer til å bli psykolog og er nå på mitt nest siste år på kandidatstudiet i Danmark. Jeg har slitt mye med karaketene mine og de er ikke veldig bra. De er ikke forferdelig dårlige, men enten gjennomsnittelig eller litt under. Lurer på om dette egentlig har noe å si for jobbmuligheter senere i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo lange ventelister hos psykologer mange steder i landet, særlig hos de som har trygderefusjon (der pasienten kun betaler egenandel og evt. kan bruke frikort).

Kan ikke skjønne annet enn at det er gode jobbmuligheter da? Hvis det ikke er mulig å få jobb i det offentlige eller trygderefusjon, så er det nok godt jobbmarked allikevel, særlig der køene er lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lange ventelister hos psykologer mange steder i landet, særlig hos de som har trygderefusjon (der pasienten kun betaler egenandel og evt. kan bruke frikort).

Kan ikke skjønne annet enn at det er gode jobbmuligheter da? Hvis det ikke er mulig å få jobb i det offentlige eller trygderefusjon, så er det nok godt jobbmarked allikevel, særlig der køene er lange.

At køene er lange behøver ikke bety noe annet enn at staten (eller kommunen eller fylket eller hvem som har med det å gjøre) ikke oppretter stillinger. Det har med økonomi å gjøre, ikke med antall psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At køene er lange behøver ikke bety noe annet enn at staten (eller kommunen eller fylket eller hvem som har med det å gjøre) ikke oppretter stillinger. Det har med økonomi å gjøre, ikke med antall psykologer.

Når det opprettes for få offentlige stillinger (og/eller for få trygderefusjonsavtaler for privatpraktiserende), så er det vel et visst marked for privatpraktiserende (uten refusjonsavtale) i samme område.