Gå til innhold

Vekt

Gjest Little Lie

Anbefalte innlegg

Gjest Little Lie

Kanskje et dumt spm men.. hva er egentlig "fasiten" for hvor mye vi skal/bør veie ? jeg har gått mye opp og ned i vekt pga problemer med å spise, et resultat av angst og tvanstanker. På et år har jeg gått ned 10 kg for å så gå opp igjen 4 og ned igjen 5. Selvfølgelig er dette noe folk legger merke til, men jeg kan jo ikke noe for det. Min mor maser om at jeg er ALT for tynn, men det er jeg da ikke ? greit at du kan se litt bein og sånt, men jeg har litt kraftig beinbygning og da.. det er da ikke ALT for lite å veie 55 kg når jeg er 165 cm ? jeg er 19 år..

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13378-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Little Lie

Det er nok ingen "fasit" når det gjelder forhold vekt og høyde. Det finnes kurver som gir en pekepinn, men forhold som alder, kropps- og benbygning er viktige elementer å tenke på.

Dessuten vil personer som trener mye ha en annen fordeling mellom fett- og muskelvev.

Det er nok viktigst for deg å tilstrebe enn så stabil trivselsvekt som mulig, og utifra det du nevner høres ikke 165cm og 55kg helt "unormalt ut".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13378-vekt/#findComment-65408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...