Gjest motisaz Skrevet 25. desember 2000 Skrevet 25. desember 2000 er det skaldelig å drikke? jeg gjør det som regel alltid når jeg drikker vann, for jeg syns ikke det er noe særlig godt kaldt. Det jeg lurer på er om dette er skaldelig/usunt på noen måte? kan det føre til luft i magen og/eller oppblåst mage 0 Siter
wet Skrevet 25. desember 2000 Skrevet 25. desember 2000 Du bør ikke drikke varmt vann fra springen. Dette fordi det løser opp en del stoffer i rørene (hvis kobberrør:kobber bl.a.) som ikke er bra i større mengder. Hvilke symptomer du får aner jeg ikke, dessverre. 0 Siter
Nettheksa Skrevet 25. desember 2000 Skrevet 25. desember 2000 Jeg leste en gang at det ER farlig å drikke varmt vann rett fra springen... ... om du drikker 20 liter for dagen i noen år... Men jeg vil tro det kommer an på ledningsnettet ditt også... 0 Siter
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 26. desember 2000 Skrevet 26. desember 2000 Til motisaz Det er neppe skadelig å drikke varmt vann fra springen. Man kan tenke seg at oppvarmet vann som har stått lang tid i varmtvannsbereder vil ha et noe større "bakterieinnhold" enn kaldt vann. I moderate mengder er det lite trolig at det er usunt eller skadelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.