Gå til innhold

NHD- Blir trist av kongelig lykke..


Gjest trist og sliten

Anbefalte innlegg

Gjest trist og sliten

Er kvinne med mann og barn.

Den siste ukas hendelser dvs prinsessefødselen har fått meg til å føle meg deppa på en måte..

Har sittet foran tvn mye, veldig mye sist uke. Fulgt med på det aller meste som har hendt..

Fra før barnet ble født... pressekonferanse... besøk og intervju av familien og venner..Navnekungjøring osv osv

OG jeg føler meg så deppa og trist. Synes livet mitt er så grått og trist. Kjedelig og ubetydelig i forhold til bl.a kronprinsfamilien..

Familien deres står samlet rundt dem, barnet blir "forgudet"..

Her sitter jeg. Har barn, men ingen øvrig familie som bryr seg. Jeg har et elendig forhold til mine foreldre, som hverken bryr seg og meg eller mine barn. Min manns foreldre lever ikke.

Ikke har jeg hus, leier bare. Ikke har jeg bil. Ikke er jeg pen, og har dårlig råd..

Sitter hjemme dag etter dag å passer barna mine, ingen glamour i det hele tatt.

Da jeg fødte var det for det meste "klar deg selv" Mette Marit har et helt hoff PLUSS familien som bryr seg om henne..

Beklager, dette høres klagete ut, men det er slik jeg føler det!!

Helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen bedre andre verre

Det er ikke rart om livet kan føles urettferdig når man ser hvor mye de får og ikke oss vanlige.

Men om vi tenker etter så kan vel dette være en smak på hvor urettferdig det er for de som virkelig er fattige i ulanda og ser på de rikes lykke. Tenk om du tilfeldigvis var født som en fattig et sted i Afrika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Av og til kan livet virke veldig urettferdig. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Det kan ta veldig lang tid og virke endeløst av og til, men det er lys i den mørke tunnellen. Ting ordner seg for snille piker osv. Klisjeer - kanskje men veldig gode å ta til av og til. :o)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kan livet virke veldig urettferdig. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Det kan ta veldig lang tid og virke endeløst av og til, men det er lys i den mørke tunnellen. Ting ordner seg for snille piker osv. Klisjeer - kanskje men veldig gode å ta til av og til. :o)

Klem fra

Kizza da.

Det heter snille piker kommer til himmelen, slemme piker kommer dit de vil. Har du ikke lært det enda ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Kizza da.

Det heter snille piker kommer til himmelen, slemme piker kommer dit de vil. Har du ikke lært det enda ;o)

En interessang vri, men ikke alltid helt sann. Flinke og snille jenter kommer nok til himmelen, men noen av oss får det også som vi vil. ALT ordner seg for snille jenter.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interessang vri, men ikke alltid helt sann. Flinke og snille jenter kommer nok til himmelen, men noen av oss får det også som vi vil. ALT ordner seg for snille jenter.

:o)

Jeg har vært snill hele mitt liv men først når jeg ble slem fikk jeg den hjelpen jeg har trengt i 30 år og spurt høflig og pent etter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Jeg har vært snill hele mitt liv men først når jeg ble slem fikk jeg den hjelpen jeg har trengt i 30 år og spurt høflig og pent etter :o)

Akk ja. Alt godt kommer til den som venter, men det var det med å vente i 30 år. Hehe, en plass går genseren.

Nei, jeg er nok enig med deg. Men er det ikke irriterende at man skal bli sint og kanskje ikke så lite uforskammet for å få retten sin.

Godt for deg at du ble sint :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja. Alt godt kommer til den som venter, men det var det med å vente i 30 år. Hehe, en plass går genseren.

Nei, jeg er nok enig med deg. Men er det ikke irriterende at man skal bli sint og kanskje ikke så lite uforskammet for å få retten sin.

Godt for deg at du ble sint :o)

Det verste er at jeg har blitt hurpe :o( og en skikkelig en også når det kommer til det offentlige.

Ellers oppfører jeg meg ganske normalt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det verste er at jeg har blitt hurpe :o( og en skikkelig en også når det kommer til det offentlige.

Ellers oppfører jeg meg ganske normalt :o)

Tviler ikke på at du er veldig normal, på en positiv måte :o)

Alle som har hatt litt kontakt med det offentlige blir ganske hupete til slutt der er du nok ikke aleine.

Heldigvis har jeg ikke behov for å ha særlig kontakt med dem utenom når det gjelder svigermor, men det er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristeline

Det verste er at jeg har blitt hurpe :o( og en skikkelig en også når det kommer til det offentlige.

Ellers oppfører jeg meg ganske normalt :o)

Du er ikke alene, Dorthe! Jeg lider også under at det eneste som hjelper overfor 'etater' er å oppføre seg som ei bølle. Liker det ikke, er en snill og føyelig sjel egentlig, men må man så må man. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at du er veldig normal, på en positiv måte :o)

Alle som har hatt litt kontakt med det offentlige blir ganske hupete til slutt der er du nok ikke aleine.

Heldigvis har jeg ikke behov for å ha særlig kontakt med dem utenom når det gjelder svigermor, men det er mer enn nok.

Takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, Dorthe! Jeg lider også under at det eneste som hjelper overfor 'etater' er å oppføre seg som ei bølle. Liker det ikke, er en snill og føyelig sjel egentlig, men må man så må man. Æsj!

Det er kjipt og jeg føler det skikkelig ubehagelig.

Godt å høre at andre har det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du er ikke alene, Dorthe! Jeg lider også under at det eneste som hjelper overfor 'etater' er å oppføre seg som ei bølle. Liker det ikke, er en snill og føyelig sjel egentlig, men må man så må man. Æsj!

Håper ikke du har dårlig samvittighet. Det er da deres egen feil at du må ty til slike metoder vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg har vært snill hele mitt liv men først når jeg ble slem fikk jeg den hjelpen jeg har trengt i 30 år og spurt høflig og pent etter :o)

50% høflighet er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristeline

Håper ikke du har dårlig samvittighet. Det er da deres egen feil at du må ty til slike metoder vel.

Jeg har ikke dårlig samvittighet. På ingen måte! Men faren er jo at en blir oppfattet som en vanskelig person. Det kan jo også skade 'saken' noen ganger. Det er urettferdig. Noen blir forurettet også, og det er et tilleggsproblem å hanskes med. Folk som føler seg personlig fornærmet, selv om de er i en jobbsituasjon, kan gjøre mye rart som ikke skal gjøres i en saksbehandlingsprossess. Det er ikke sikkert nok det systemet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg har ikke dårlig samvittighet. På ingen måte! Men faren er jo at en blir oppfattet som en vanskelig person. Det kan jo også skade 'saken' noen ganger. Det er urettferdig. Noen blir forurettet også, og det er et tilleggsproblem å hanskes med. Folk som føler seg personlig fornærmet, selv om de er i en jobbsituasjon, kan gjøre mye rart som ikke skal gjøres i en saksbehandlingsprossess. Det er ikke sikkert nok det systemet der.

Av og til lurer jeg på seriøsiteten, og ikke minst utdannelsen, til disse menneskene som sitter i saksbehandlerstillinger innenfor helsevesenet. Mangler de den grunnleggende utdannelsen, eller mister de den på veien. Blir de så avstumpa for å overleve jobben at de ikke ser mennesket bak problemet? Ofte, når mennesker blir utstatt for den samme påkjennelsen gang på gang, gjør de seg harde for å takle det. Da er jeg redd de mister perspektivet og menneskeligheten i seg.

Høres dette surrende ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristeline

Av og til lurer jeg på seriøsiteten, og ikke minst utdannelsen, til disse menneskene som sitter i saksbehandlerstillinger innenfor helsevesenet. Mangler de den grunnleggende utdannelsen, eller mister de den på veien. Blir de så avstumpa for å overleve jobben at de ikke ser mennesket bak problemet? Ofte, når mennesker blir utstatt for den samme påkjennelsen gang på gang, gjør de seg harde for å takle det. Da er jeg redd de mister perspektivet og menneskeligheten i seg.

Høres dette surrende ut?

Nei, det må være det som skjer har jeg også funnet ut. For ellers måtte det bety at det var samlet spesielt mange udugelige mennelsker hos trygdeetaten og på aetat, og statistisk sett så er nok ikke det særlig sannsynlig.

Det er for mange rigide regler. De prøver vel å gjøre det beste ut av det når de er nye i gamet, men så gir de opp, og til slutt blir vi klienter en slags fiende skulle en tro. Synes synd på dem jeg. De kjemper jo mot vindmøller de også. ETT regelverk som de skal følge overfor alle sine forskjellige klienter (eller hva de kaller oss...). Og vi er jo alle forskjellige , så det er jo dømt til å mislykkes. Men reglene må følges, selv om de ser at det er andre ting som skal til. Trist egentlig. Så mye ressurser, både menneskelige og økonomiske, brukt til ingen nytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% høflighet er nok.

Man kan være sånn passelig hyggelig først men når de ansatte blir skikkelig atale er det på tide å bli ufin.

Hjelper ikke det får man gå høyere opp i systemet. Det hjelper kanskje fordi sjefene ikke er så avstumpet fordi de ikke ser klienter hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Man kan være sånn passelig hyggelig først men når de ansatte blir skikkelig atale er det på tide å bli ufin.

Hjelper ikke det får man gå høyere opp i systemet. Det hjelper kanskje fordi sjefene ikke er så avstumpet fordi de ikke ser klienter hver dag.

Bra observert tror jeg.

Jeg har funnet ut at brev med to kopier til sjefer kan funke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli trist og sliten, men det kan man bli uansett økonomisk eller sosial status. Det viktige er å søke hjelp når tristheten tar overhånden. Det håper jeg du gjør, så du kan se de positive tingene i livet. Uten at jeg vet noe om det, eller påstår noen ting så kan prinsessser føle seg triste og nyttesløse. Bare se på historien om Lady Diana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...