Gå til innhold

Når jeg VET at alt vil rase sammen


Nedia

Anbefalte innlegg

Sitter her med den grusomme følelsen. Det varselstegnet jeg noen ganger får før ting raser fullstendig sammen for meg. Vet ikke om jeg tør legge meg i kveld, vil heller sitte oppe hele natten og stirre ut av vindutet. Orker ikke å møte de sorte og vanskelige følelsene. Angsten, angsten som sier at jeg ikke får lov til å sove før jeg har skadet meg selv, følt smerte, sett blodet.

Går rundt å er kjempe sulten, har lyst til å bare kaste meg over all maten som er i kjøleskapet. Har faktisk nesten lyst til å spies, spy og spies og spy. MEN jeg har aldri overspist skikkelig, og skal IKKE gjøre det nå heller.

Hjelp, hvor kommer alle føleslene fra.

Ska sette meg ned å skrive litt i dagboka mi etter på, psykologen min har bedt meg gjøre det. Hun vil så gjerne vite hva jeg tenker når jeg får et varsel om at alt vil rase sammen. Men det er vanskelig å skrive, vanskelig å forklare og vanskelig å sette ord på de merkelige følelsene som raser igjennom kroppen. Og likevle så vet hun ikke hvor ille jeg faktisk kan ha det, for jeg greier bare ikke å fortelle henne. Og jeg orker ikke å presse meg selv, for så å bli presset av henne igjen... Jeg orker ikke at hun skal bli bekymret igjen og ringe hjem. Orker ikke enda en runde med bråk hjemme.

Hvorfor må det være sånn?

Men jeg skal holde ut i natt også. Kan ikke finne på noe "tull" mens besteveninna mi er på ferie. Jeg vet at hvis det skjer noe med meg så vil hun få det jævlig. Off, vi er så alt for like.

Men jeg skal holde ut, jeg må holde ut, for jeg har jo ikke noe jævla valg! Jeg har ingen jeg kan snakke med, så jeg har ikke noe valg, jeg har jo aldri noe valg. Nedia er hun som alltid må holde kjeft og som alltid må holde ut. Det er meg det, er det rart jeg har problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Nedia ! Jeg synes du får fram mange viktige tanker og følelser i de setningene du klarer å skrive ned her i forumet. Jeg tror at din behandler synes det hadde vært flott dersom du kunne skrive noe slikt til henne også. I terapi forventer ikke din behandler rettskrivning og korrekt nosk, men akkurat hvordan du har det her og nå- og ikke bare når du er i behandlingsrommet med henne. Du kan vel starte med å skrive ned noe slikt som du har gjort her ?! Lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Nedia ! Jeg synes du får fram mange viktige tanker og følelser i de setningene du klarer å skrive ned her i forumet. Jeg tror at din behandler synes det hadde vært flott dersom du kunne skrive noe slikt til henne også. I terapi forventer ikke din behandler rettskrivning og korrekt nosk, men akkurat hvordan du har det her og nå- og ikke bare når du er i behandlingsrommet med henne. Du kan vel starte med å skrive ned noe slikt som du har gjort her ?! Lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Nedia ! Jeg synes du får fram mange viktige tanker og følelser i de setningene du klarer å skrive ned her i forumet. Jeg tror at din behandler synes det hadde vært flott dersom du kunne skrive noe slikt til henne også. I terapi forventer ikke din behandler rettskrivning og korrekt nosk, men akkurat hvordan du har det her og nå- og ikke bare når du er i behandlingsrommet med henne. Du kan vel starte med å skrive ned noe slikt som du har gjort her ?! Lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel fra småprat

Kjære deg!!

Jeg er enig med legen at du bør skrive slike tanker til behandleren din. Du kunne jo tatt en kopi av det du har skrevet her???

Vet at livet kan være utrolig tøft! Men trenger du en venn kan du sende meg en mail hvis du vil??

Klem fra Angel

ps: Ikke gjør noe dumt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...