Gjest (Anonymous) Skrevet 25. desember 2000 Del Skrevet 25. desember 2000 På et utenlandsk nettsted leste jeg at man skulle holde seg unna bla. "hot tubs" når man er gravid. Betyr dette at en alminnelig "norsk" karbad kan være skadelig for fosteret ? Jeg har nettopp fått positiv test og er selvsagt opptatt av å unngå risiko. Takk for svar ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 26. desember 2000 Del Skrevet 26. desember 2000 Du kan tryggt bada i badkar, simma i offentliga simmhallar eller bada bubbelbad. Detta är ofarligt så länge som du inte blöder eller att vattnet har gått. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2000 Del Skrevet 26. desember 2000 Litt uenig med jordmor her - offentlige boblebad er ikke anbefalt for gravide ettersom de kan inneholde bakterier som kan forårsake legionærsyke (tror jeg det het) hvis hele rørsystemet ikke blir rengjort ofte nok. Private boblebad som rengjøres ofte er derimot greit. Vanlige bassenger er også helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Hei! Nå er jeg ikke 100% sikker på dette her, men jeg mener å ha hørt at det heller ikke er så bra å bade i for varmt vann. Dette øker kroppstemperaturen, omtrent som ved feber, og dette skal visst nok ikke være så bra. Jeg må også støtte Lillemus' innlegg vedr. boblebad. Det bør man helst holde seg unna når man er gravid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.