Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerhet

Var på fest med kolleger, ble dårlig og sengeliggende. Lå alene på et rom og var ganske borte det meste av festen.

En av kollegene var flere ganger inne på rommet og klådde på meg. Jeg våknet opp og kjente at noe var galt. Skjønte ikke med en gang hva som skjedde, men da det gikk opp for meg at han grafset mellom bena mine, rørte jeg på meg.

Jeg var for dårlig til å kunne si noe, men når han merket at jeg våknet og rørte på meg, så sluttet han og snek han seg ut av rommet.

Jeg tok det opp med en annen dame som også var på festen. Hun kunne fortelle at han hadde tatt alle damene på puppene til stadighet.

Dette er en person jeg jobber sammen med og må se hver eneste arbeidsdag. Er usikker på hvordan jeg skal forholde meg, hva som er rett å gjøre.

En ting er ihvertfall sikkert, jeg klarer ikke å forholde meg normalt til han i fremtiden. Helst vil jeg slippe å se han mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134055-vet-ikke-hvordan-jeg-skal-forholde-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kalles seksuell trakkasering, og er ulovelig. Å klå på noen som sover og altså ikke kan gi sitt samtykke eller nekte er ennå mer ulovlig. Du kan anmelde ham for det. (Har ikke peiling på hvor langt du vil komme med en anmeldelse.)

Dette skjedde i arbeidsgivers regi og arbeidsgiver har et ansvar for å ordne opp. Det burde være mulig at den aktuelle mannen må bytte avdeling. Seksuell trakasering ansees som så alvorlig at det kan gi grunnlag for oppsigelse. Det blir ennå mer alvorlig om det begås av en overordnet overfor en underordnet. Arbeidsgiver kan bli erstatningspliktig om de ikke griper inn. (Jeg vet selvsagt ikke om dette er aktuelt i ditt tilfelle.)

Føler du at du trenger råd om hvordan du skal gå fram kan du kontakte:

Telefon for arbeidslivet:

815 44 544 tirsdag-onsdag-torsdag

[email protected]

Fagforening kan også hjelpe om du er tilsluttet det.

Slike menn kan ture fritt fram om ingen setter ned foten. Du gjør ikke bare deg selv en tjeneste om du sier i fra og krever at oppførselen får konsekvenser for fyren.

Lykke til!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...