Gå til innhold

Ang. bytte av psyk. Hva gjør jeg?(langt)


Dory

Anbefalte innlegg

Hei alle...

Regnger med at flere av dere har bytte psyk... Hvordan gjør man det??

Jeg er meget sliten nå. Har tvang. Går i psykoterapi, og han mener dette kommer av mobbing i barndom. Men jeg er ikke mobbet! Var bare sjernert i barneskolen, og hadde av den grunn lite venner. Men dette har min psyk funnet ut var mobbing...

Dette har ført til at jeg tror mer og mer på han. Og forteller historier som sikkert kan minne om erting. Men barn er barn. Jeg vet de ikke mente det ondsinnet!!

Men altså, tvangen har kommet i andre reke. Han vil ikke høre om dette.

Jeg mener jeg selv jeg har OCD, som trenger medisiner. Han mener jeg ikke trenge med. Men jeg er litt sta, så jeg har selv begynt på seroxat, men meget god virking.

Men dette at jeg ikke blir trodd av min egen psyk, følger til at jeg er meget aggressiv er blitt. Og humøret raser sine egne veier. I går klikket jeg igjen, av en bagatell... Stakkars min kjære sambo.. Han skjønner jo ingenting. Ene øyeblikket er jeg glad. Så plutselig klikker jeg.

Kan "stemingsregulerende" tabletter hjelpe mot dette????

Jeg får ingen diagnose av min psyk. Det har jo ikke noe å si det, men skulle gjerne hatt noe annet enn "diagnose mobbet". Når jeg selv overhode ikke føler meg mobbet. Kun litt ensom noen få barneskole år, pga jeg var sjenert.

Sorry, dette blir så langt... Men altså...

Hva gjør jeg for å bytte psyk? Hvordan sier jeg dette til psyk? Tør ikke stå ansikt til ansikt å si dette!!!! Kan jeg sende brev?

Kan jeg spørre min fastlege om noen medisiner som kan roe ned min humørsvingning og aggresjon?

Kan jeg be om å bli utredet noen plass og få en slags diagnose jeg kan forholde meg til??

Klem fra en sliten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angrer på at jeg oppsøkte psykolog

Dory, jeg søkte om å få psykolog da jeg var 16år fordi jeg ville ha hjelp!

Nå 8år senere angret på at jeg oppsøkte hjelp da jeg var 16år...

Det er sikkert mange som mener på at man får hjelp der og føler at det nytter, men jeg har lært av min bitre erfaring at det var den største feilen jeg noen gang hadde gjort i mitt liv....

Jeg ble nektet å jobbe innenfor helse og sosialsektoren som jeg alltid hadde ønsket

Jeg måtte slite med mange behandlere og har stadig opplevd bytting av dem

Jeg har vært innom Aetat på attføring og på rehabilitering på trygdekontoret....

Nå må jeg gå på sosialen for å få innvilget penger...

For meg straffet det seg å gå hos psykologer som stemplet meg som tilbakestående. Mente på at jeg trengte omsorgsbolig, ikke klarte å vaske opp eller lage mat eller noen ting (noe som jeg har bevist at jeg kan)....

Gjør hva du vil, men din psykologs sin oppfattelse av deg kommer også til å følge deg videre hos den nye psyk...

Den nye psyk leser jo fra din tidligere journal, og vil antageligvis få den samme oppfatningen av deg!

Det er ditt valg hva du gjør selv, men jeg vil også ønske deg lykke til med bytte av psyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angrer på at jeg oppsøkte psykolog

Jeg har ikke byttet psyk selv, men jeg har stadig fått nye psyk pga dem har blitt sykemeldte...

Har blitt skrevet utt fra VOPP 3 ganger etter å ha vært innom der i korte perioder.. Vært i kontakt med psykiatrisk sykepleier i kommunehelsetjenesten, ppt, bupp og en haug med privatpraktiserende psykologer....

Det er teit å foreslå dette, men slutt hos denne psykologen og vent i noen måneder. Gå deretter til fastlegen og be om en henvisning til en ny psykolog... Eller konfronter psykologen din at du vil heller ha en annen eller gå til overlegen på selve avd der din psyk jobber....

Tviler på at du får det igjennom.. Selv fikk jeg beskjed om å bytte psyk flere ganger pga dem ikke hadde kapasitet til å ha meg der, + noen ble sykemeldt over lang tid + jeg sluttet pga j ikke trivdes + at jeg fikk også en gang beskjed om at jeg var for frisk til å være til behandling hos dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet psyk selv, men jeg har stadig fått nye psyk pga dem har blitt sykemeldte...

Har blitt skrevet utt fra VOPP 3 ganger etter å ha vært innom der i korte perioder.. Vært i kontakt med psykiatrisk sykepleier i kommunehelsetjenesten, ppt, bupp og en haug med privatpraktiserende psykologer....

Det er teit å foreslå dette, men slutt hos denne psykologen og vent i noen måneder. Gå deretter til fastlegen og be om en henvisning til en ny psykolog... Eller konfronter psykologen din at du vil heller ha en annen eller gå til overlegen på selve avd der din psyk jobber....

Tviler på at du får det igjennom.. Selv fikk jeg beskjed om å bytte psyk flere ganger pga dem ikke hadde kapasitet til å ha meg der, + noen ble sykemeldt over lang tid + jeg sluttet pga j ikke trivdes + at jeg fikk også en gang beskjed om at jeg var for frisk til å være til behandling hos dem

Hei!

Stakkars deg som opplevde dette... De psyk. var jammen ikke proff..

Jeg skal prøve å bytte psyk, kan jo være noen psyk. vet noe om tvangstanker:) Håper det.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør absolutt bytte behandler. Den du har mangler tydeligvis kunnskap om tvangslidelse.

Før jeg kan svare deg på fremgangsmåte, må jeg vite om du går til en privatpraktiserende, en poliklinikk et DPS eller . ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din kan hjelpe deg å bytte behandler. Det opplegget der hørtes ikke bra ut.

Pass for all del på at ny behandler IKKE leser journalen din før du starter der. Få heller en henvisning fra fastlege på OCD.

Det er ikke sundt å bli presset inn i en problembeskrivelse som ikke stemmer med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør absolutt bytte behandler. Den du har mangler tydeligvis kunnskap om tvangslidelse.

Før jeg kan svare deg på fremgangsmåte, må jeg vite om du går til en privatpraktiserende, en poliklinikk et DPS eller . ..

Tusen takk... Jeg går hos privat praktiserende pyskiater.

Har bestilt time hos min fastlege i dag. Håper hun kan sende brev om at jeg ønsker å bytte behandling. Så slipper jeg å si i fra selv..

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen din kan hjelpe deg å bytte behandler. Det opplegget der hørtes ikke bra ut.

Pass for all del på at ny behandler IKKE leser journalen din før du starter der. Få heller en henvisning fra fastlege på OCD.

Det er ikke sundt å bli presset inn i en problembeskrivelse som ikke stemmer med virkeligheten.

Tusen takk for tips!

Har bestilt time til fastlegen i dag. Så skal få henne til å skrive diagnose ocd:)

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Har bestilt time til fastlegen i dag. Så skal få henne til å skrive diagnose ocd:)

Klem,

Ser du går hos privatpraktiserende psykiater.

For å unngå spredning av journalen, send et brev til din nåværende behandler. Der skriver du at journalnotat epikriser, diagnoser eller noen andre opplysninger om deg IKKE under noen omstendigheter må sendes til noen som helst instans. Kun når du selv har lest gjennom det som skal sendes og har gikk skriftlig godkjennelse av at opplysningene gis, kan det være et unntak.

Krøkket formulert, men skriv noe sånt.

Jeg marer om disse journalgreiene fordi jeg selv har opplevd konsekvensene av feil i journalen. (På somatisk avdeling. Ble blant annet operert for feil ting.) Journalfeil forplanter seg skummelt raskt.

Det er stor grunn til å tro at din journal hos denne psykiateren kan være, la oss si, interessant.

Jeg ville også i begynnelsen gått stille i dørene hos ny behandler om hvor jeg hadde vært før. Fokuser på behandling av OCD.

Håper du finner en grepa behandler som kan din problematikk.

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...