Gå til innhold

fastlegeordningen

Anbefalte innlegg

Når fastlegeordningen kommer igang og man har valgt/fått tildelt lege....hvilke regler har legen å forholde seg til når det gjelder tilgjengelighet/ledige timer.

Jeg stiller dette spørsmålet fordi den legen jeg går til i dag synes veldig opptatt. Når jeg ligger med høy feber og influensa, har brukt om egenmelding og trenger sykemelding promte så kan han ikke tilby noen ledige timer før etter fire fem dager og da er det jo for sent.

Er det slik at fastlege må kunne tilby time på dagen eller dagen etterpå? Og vil da legen få begrensinger på antall fastpasienter slik at han eller hun kan oppfylle sin forpliktelse til sin fastpasient?

Om ikke - må ikke-akuttsyke, men syke nok til ikke å kunne gå på jobb, gå på legevakt?

Veldig takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13407-fastlegeordningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til medea. Fastlegeordningen er en svært stor helsereform. Det vil komme mye informasjon i løpet av februar måned, i god tid før en må velge lege. Dessverre er det slik at det foreløpig er mangel på leger i ordningen, og leger er mennesker som kun har et visst antall timer per døgn de kan være tilgjengelig for pasientene. Det vil bli legevaktordninger, og sannsynligvis vil den enkelte lege måtte sette av noe mer tid per dag for å gi øyeblikkelig hjelp. Muligens vil derfor ventetiden på vanlige timer bli noe lengre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13407-fastlegeordningen/#findComment-65518
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...