Gå til innhold

Musearm og feil krumning på ryggen ??

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 36 år.

Jeg skal begynne på yrkesrettet attføring fordi jeg ikke kan fortsette i jobben som teknisk tegner p.g.a musearm.

Nylig var jeg til røntgen. Jeg ble tatt røntgen av mellom skulderbladene bl.a. fordi jeg har vondt bak der når jeg jobber med noe foran meg.

I tillegg har jeg "tennisalbue", vond skulder og vondt håndledd.

Jeg fikk beskjed via telefon fra kontordamen hos legen at røntgen viste at jeg har feil krumning på ryggen.

Spørsmålet mitt er: Kan dette forårsake min "musearm" og mine plager med å jobbe foran meg ?

Hvordan skal jeg videre følge opp dette? Jeg skal begynne hos fysioterapeut igjen nå over nyttår.

Da jeg var baby kunne jeg ikke holde hodet oppe før jeg var nærmere 1 år. Kan denne krumningen være grunnen til det ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13418-musearm-og-feil-krumning-p%C3%A5-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til mona. Det finnes ulike varianter krumningsfeil i ryggen. Den vanligste er kunøkt krumning, uten skjevheter i sideplan. Dette er oftest noe som utvikler seg i vekstfasen i tenårene.

Smerter, stivhet og krumninger i rygg og nakke vil kunne forværre senebetennelser i armen. Rktig sittestilling, og fysioterapi som styrker musklene og motvirker skiveprolapser er viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...