Gå til innhold

er dette normalt?


Gjest normalitet hva er det?

Anbefalte innlegg

Gjest normalitet hva er det?

En gang fant jeg en jakke i et smug og tok den med hjem. I den fant jeg en kvittering der det sto et navn, kvitteringen var fra en svensk campingplass. Dette satte meg ut. Jeg begynte å tenke at jakkeeieren kanskje hadde blitt drept og at jeg kunne bli mistenkt for mordet fordi jeg var i besittelse av jakken. Den ene tanken tok den andre og jeg begynte å tenke tenk om det var jeg som hadde drept denne personen. Til slutt trodde jeg det ca. 40%. Jeg fikk angst og måtte gå ut med jakka om natte og få kvittet meg med den.

Dette er bare et eksempel på hvordan jeg kan tenke. Er dette tvangstanker. Er det normalt? Jeg har aldri vært hos psykolog. Noen ganger tror jeg nesten at folk kan lese tenkene mine og da begynner jeg å tenke på seksuelle ting med disse personene, kan ikke slutte, det er slitsomt. Trenger jeg hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kan vi jo få litt paranoide tanker til tider :)

Har du sett mye film, vært utsatt for mye stress, sittet mye alene og stirret i veggen?

Så lenge du greier å tenke rasjonelt innerst inne, er du ikke SÅ gærn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella bulimi

Hvis slike ting ikke forekommer ofte, og heller ikke setter begrensninger på livsutfoldelsen din så høres det ikke "unormalt" ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, dette er ikke normalt. Dette er tvangstanker.

Fastlegen kan gi deg medisiner - SSRI. Om ikke det er nok, er videre behandling en (super)spesialistoppgeve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...