Gå til innhold

innleggelse


Gjest vifi

Anbefalte innlegg

Hvor syk må man vaere for og bli innlagt? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg klarer ingenting, Jeg har

lidd av depresjoner siden jeg var 7 år, tilsammen 14 år. Er ikke på medisiner nå, men har proevd forskjellige typer før uten noe merkbar effekt. Ble nesten dårligere av dem, da jeg praktisk talt ble sengeliggende.

Jeg har time hos psykiater om 2 uker, men det foeles saa utrolig lenge. Om natten blir jeg ofte veldig ustabil, og det skremmer meg at jeg ikke lenger kan stole på mine egne hemmninger mot selvmord etc. Jeg driver med selvskading, men i det siste er jeg blitt så redd for og gjøre varig skade at jeg ikke kutter saa veldig dypt. Jeg prøver og fullføre semesteret på universitetet, så egentlig har jeg ikke tid til og bli innlagt, jeg vet bare ikke hvilke muligheter jeg har?

Jeg føler ikke at det psykiatriske tilbudet er tilsterekkelig da jeg bare kan se psykiateren en gang i måneden. Det føles så utilstrekkelig, så jeg føler det er vanskelig og åpne meg for ham, det er jo en hel måned mellom hver gang, og hverken han eller jeg kan forventes og huske hva som ble sagt sist.

Er rådvill, og trenger råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å ta det enkleste først: Har du spurt psykiateren om det er mulig å få komme til samtaler oftere?

Har du vært innlagt tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det enkleste først: Har du spurt psykiateren om det er mulig å få komme til samtaler oftere?

Har du vært innlagt tidligere?

har spurt om oftere samtaler med psykiateren, man han har ikke så mye ledig tid. Jeg står på en venteliste for og få mer kognitiv rettet terapi, men det kan ta lang tid.

Jeg har bare vært på vanlig sykehus, det var for noen maaneder siden etter et selvmords forsøk. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg bare lyst til og hjem og jeg nektet og snakke med noen der. Etter noen dager lot de meg dra hjem.

Det virker litt drastisk og skulle gjøre et nytt forsøk bare for og komme paa sykehus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spurt om oftere samtaler med psykiateren, man han har ikke så mye ledig tid. Jeg står på en venteliste for og få mer kognitiv rettet terapi, men det kan ta lang tid.

Jeg har bare vært på vanlig sykehus, det var for noen maaneder siden etter et selvmords forsøk. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg bare lyst til og hjem og jeg nektet og snakke med noen der. Etter noen dager lot de meg dra hjem.

Det virker litt drastisk og skulle gjøre et nytt forsøk bare for og komme paa sykehus igjen.

Første bud hvis du blir innlagt på sykehus er jo at du er samarbeidsvillig.Du er nødt til å tro på at de du snakker med vil deg vel og ønsker å hjelpe deg.

Vær så snill å ikke skad deg selv, men prøv å være glad i den du er! Husk du er OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spurt om oftere samtaler med psykiateren, man han har ikke så mye ledig tid. Jeg står på en venteliste for og få mer kognitiv rettet terapi, men det kan ta lang tid.

Jeg har bare vært på vanlig sykehus, det var for noen maaneder siden etter et selvmords forsøk. Da jeg kom på sykehuset hadde jeg bare lyst til og hjem og jeg nektet og snakke med noen der. Etter noen dager lot de meg dra hjem.

Det virker litt drastisk og skulle gjøre et nytt forsøk bare for og komme paa sykehus igjen.

Jeg synes du skal snakke med behandleren din om dette ved neste samtale. Det er synd om en akuttinnleggelse skal bli følgen fordi du ikke føler at du får den hjelp du trenger. De fleste har større nytte av poliklinisk behandling enn akutt-innleggelser som følge av selvdestruktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...