Gå til innhold

NHD - Hukommelsestap av fall eller overdose?


Gjest flammefugel

Anbefalte innlegg

Gjest flammefugel

Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne...alt er KAOS.

På fredag hadde jeg time hos fastlegen min. På veien dit falt jeg bakover og slo hodet i isen(blankholke!).Jeg tror kanskje at jeg var "borte" i noen sekunder.Like etterpå begynte jeg å føle meg "rar". Dro til fastlegen, men husker ikke skikkelig hva jeg gjorde der. Etter noen timer begynte jeg å føle meg svimmel, sjanglet når jeg gikk.

Kan legge til at jeg er innlagt på en åpen avdeling for tiden, men er på vei ut herfra.

Jeg husker at jeg la meg til å sove fredags kveld, men derfra og frem til søndags ettermiddag er alt svart.Da jeg våknet lå jeg på intensiv avdelinga på sykehuset. Der ble jeg fortalt at jeg hadde tatt en overdose tabletter. Jeg hadde blitt innlagt på lørdag, etter at det ikke var mulig å få meg våken.

Jeg kan ikke huske å ha tatt noen overdose, heller ikke at jeg har fått noen resept.

Legene på intensiven kunne ikke si noe om hva slags tabletter jeg hadde fått i meg. Jeg ble ikke pumpet og de hadde heller ikke tatt blodprøver.

Da jeg fortalte at jeg hadde falt og slått hodet, ble jeg sendt til MR undersøkelse, hvor resultatet var negativt.

Nå lurer jeg veldig på hva som egentlig skjedde.

Kan jeg ha fått hukommelsestap av fallet på isen, eller på grunn av en overdose?

Jeg er fortvila og deprimert ettersom jeg ikke kan huske hva jeg har gjort eller sagt siden fredag.Kan man få "blackout" uten noen påviselig grunn?

Jeg føler at ingen tror meg og at jeg ikke greier å leve et liv hvis det er slik at jeg plutselig blir " borte" og foretar ting som jeg ikke husker i etterkant.

Hva er det som skjer med meg? Finnes det noen form for behandling for sånne som meg?

Det eneste jeg greier å tenke på nå, er at jeg ikke kan orker et liv som dette.

Med vennlig hilsen en veldig sliten og fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt sånne hukommelsestap/tap av besvissthet før?

Om du har fått tabletter av legen du var hos, må det vel gå an å finne ut av. Har du spurt han?

Ellers kanskje har de på avdelinga der du er innlagt observert hva du har foretatt deg fom. fredag til de sendte deg på sykehuset.

Det går sikkert an å finne ut hva som har skjedd. Har du f.eks. ringt til noen/snakka med noen?

Høres ut som smellen i hodet har noe med det hele å gjøre syns jeg.

Er vel ikke særlig sannsynlig at du opplever noe sånt jevnlig, så sant du ikke tenker å dunke hodet i is med jevne mellomrom.

Å finne livet meningsløst etter en sånn episode syns jeg virker litt dramatisk. Skjønner at det ikke var en hyggelig opplevelse, men det er noe en bør kunne komme over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flammefuglen:-)

Du beskriver en vond opplevelse, men er dette noe du har opplevd før? Hvis ikke, så er det vel kanskje bare å forsøke å legge hele episoden bak seg.

Håper ting har ordnet seg for deg på andre områder, med leilighet, behandling osv.

Gjør et søk og les innleggene du skrev for noen måneder siden da du var full av optimisme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flammefugel

Har du hatt sånne hukommelsestap/tap av besvissthet før?

Om du har fått tabletter av legen du var hos, må det vel gå an å finne ut av. Har du spurt han?

Ellers kanskje har de på avdelinga der du er innlagt observert hva du har foretatt deg fom. fredag til de sendte deg på sykehuset.

Det går sikkert an å finne ut hva som har skjedd. Har du f.eks. ringt til noen/snakka med noen?

Høres ut som smellen i hodet har noe med det hele å gjøre syns jeg.

Er vel ikke særlig sannsynlig at du opplever noe sånt jevnlig, så sant du ikke tenker å dunke hodet i is med jevne mellomrom.

Å finne livet meningsløst etter en sånn episode syns jeg virker litt dramatisk. Skjønner at det ikke var en hyggelig opplevelse, men det er noe en bør kunne komme over.

Jeg har det ikke med å kakke skolten i isen hver dag.Jeg gjør mitt beste for å unngå det.

Det som er /var problemet er at det ble så inn i granskauen mye trøbbel i etterkant.Man skulle nesten tro at jeg hadde begått en forbrytelse.

Og når en ikke husker noe som helst og de som var på jobb ikke kan gi en skikkelig forklaring på hva de opplevde, blir jeg temmelig nedfor. Ting har gått så bra fram til helga, og så skjer dette.Folk blir skuffa, jeg blir skuffa....livet blir kaos.

...det har sikkert noe å gjøre med at jeg er overfølsom i forhold til det aller meste, samt at jeg har opplevd mye som har skadet meg.

I dag har jeg mailet legen min og fått fastslått at jeg ikke hadde fått resept på noen sovepiller - slik legene på sykehuset mente at jeg hadde fått.

Med andre ord er den greia ute av verden.

I midlertid har jeg et sår i bakhodet, samt digre blåmerker både i bakhodet og i nakken/ryggen.Det ble først oppdaget i dag.

Legene på sykehuset sa at når en MR var negativ, kunne en umulig ha slått seg særlig kraftig.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro.Og egentlig spiller det liten rolle nå.Jeg lever i beste velgående, ingen har blitt skadet.....

Og dessuten har jeg kjøpt leilighet i dag!!!!

Hurra, hurra!!!

Og jeg har begynt hos en ny psykolog som driver med dialektisk adreds terapi.I morgen skal jeg til fysioterapeut for å mose på plass litt av kroppen.

Det er vel bra?Sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke med å kakke skolten i isen hver dag.Jeg gjør mitt beste for å unngå det.

Det som er /var problemet er at det ble så inn i granskauen mye trøbbel i etterkant.Man skulle nesten tro at jeg hadde begått en forbrytelse.

Og når en ikke husker noe som helst og de som var på jobb ikke kan gi en skikkelig forklaring på hva de opplevde, blir jeg temmelig nedfor. Ting har gått så bra fram til helga, og så skjer dette.Folk blir skuffa, jeg blir skuffa....livet blir kaos.

...det har sikkert noe å gjøre med at jeg er overfølsom i forhold til det aller meste, samt at jeg har opplevd mye som har skadet meg.

I dag har jeg mailet legen min og fått fastslått at jeg ikke hadde fått resept på noen sovepiller - slik legene på sykehuset mente at jeg hadde fått.

Med andre ord er den greia ute av verden.

I midlertid har jeg et sår i bakhodet, samt digre blåmerker både i bakhodet og i nakken/ryggen.Det ble først oppdaget i dag.

Legene på sykehuset sa at når en MR var negativ, kunne en umulig ha slått seg særlig kraftig.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro.Og egentlig spiller det liten rolle nå.Jeg lever i beste velgående, ingen har blitt skadet.....

Og dessuten har jeg kjøpt leilighet i dag!!!!

Hurra, hurra!!!

Og jeg har begynt hos en ny psykolog som driver med dialektisk adreds terapi.I morgen skal jeg til fysioterapeut for å mose på plass litt av kroppen.

Det er vel bra?Sant?

Gratulerer med leilighet!

Er det ikke rart (og fint!) hvordan ting endrer seg her i livet? I går rådet pessimismen, i dag er det optimisme å spore!

Pass nå på skolten din, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...