Gå til innhold

Holder ikke ut!


ulva

Anbefalte innlegg

Alle sier jeg må holde ut. Men jeg klarer det ikke. Jeg er ikke en av dem som kommer til å overleve dette. Den nye psykiateren min sier det kun handler om det akkurat nå: At jeg må holde ut. At jeg vil bli bedre med mer medisiner. Jeg vil ikke ha mer medisiner. Ikke mer terapi. Jeg er lei. Føler meg som en oppvridd fille - er så sliten og lei. Jeg må begynne helt på nytt hos en ny psykiater som jeg attpåtil ikke liker... Dette kan ikke ende godt. Ekteskapet mitt er i ferd med å bryte sammen, også, og jeg ser meg om etter et nytt sted å bo. Kanskje trenger jeg ikke det. Kanskje trenger jeg bare en kiste. Orker ikke dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen underskrift

Hei

Er du kristen? JA, jeg mener dette seriøst og dette kan virke idiotisk vist du ikke er det.Jeg råder bare utfra egne erfaringer.

Men du burde søke Gud. Han er der og vil hjelpe deg vist du lar ham det, men du må søke ham.

Han vil gi deg den kjærlighet, godhet og styrke som du trenger. Ikke bare for å komme deg videre i livet.

Gud har en plan i alles liv, og han er bare god.

Vist du tenker på å ta ditt eget liv, så er ikke det Guds vilje. Han har sendt både leger og medisiner for å hjelpe oss her på jorden, fordi vi alle er "svak" og trenger det. Er du kristen, så forstår du hva jeg mener, og er du det IKKE, BER JEG DEG SE BORT FRA DETTE INNLEGGET.

Be om å bli frelst og helbredet.Og selv har jeg bare positive erfaringer og møte med Gud.For han er du viktig, og han er her for oss.Kanskje det hadde vært godt å melde seg inn i en menighet også.

Jeg har selv hatt det utrolig tøft, og hadde det ikke vært for Gud, ville ikke jeg sittet her idag. Det er jeg overbevist om. Jeg fikk en familie, som da er den største gaven man kan få. Du sier ingenting om dine opplevelser, bare at du har det vondt. Men jeg leser det likevel mellom linjene. Vist du forstår. Be om hjelp også blandt venner og familie.

Om du ikke har mangen rundt deg, er det viktig at du ihvertfall har bare EN du kan gå til som du føler deg trygg på, og som kan bidra til å hjelpe. Tror nok at du trenger å ha noen å snakke med, men å hele tiden bytte psykiatere kan gjøre deg usikker og føle at den hjelpen du får ikke hjelper.

Håper du har endel folk rundt deg. Du er i en periode nå hvor det er viktig for deg begynne på nytt. Gå ut med venner, på kino eller gjør noe du liker og syntes er positivt. Har du en drøm? hvorfor ikke prøve å realisere den.

Viktig å høre på kroppens signaler, vist du forstår hva jeg mener.

Til slutt vil jeg si at dette innlegget er ikke ment som en krenkelse o.l så vist du finner det jeg skriver som svært støtende, vil jeg du skal vite at det ikke er ment slik fra min side.

Hjelpen er der, du må bare søke den, nettopp fordi du har mye å se frem til, selv om du ikke klarer å se slik på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest går ikke an!

Hei

Er du kristen? JA, jeg mener dette seriøst og dette kan virke idiotisk vist du ikke er det.Jeg råder bare utfra egne erfaringer.

Men du burde søke Gud. Han er der og vil hjelpe deg vist du lar ham det, men du må søke ham.

Han vil gi deg den kjærlighet, godhet og styrke som du trenger. Ikke bare for å komme deg videre i livet.

Gud har en plan i alles liv, og han er bare god.

Vist du tenker på å ta ditt eget liv, så er ikke det Guds vilje. Han har sendt både leger og medisiner for å hjelpe oss her på jorden, fordi vi alle er "svak" og trenger det. Er du kristen, så forstår du hva jeg mener, og er du det IKKE, BER JEG DEG SE BORT FRA DETTE INNLEGGET.

Be om å bli frelst og helbredet.Og selv har jeg bare positive erfaringer og møte med Gud.For han er du viktig, og han er her for oss.Kanskje det hadde vært godt å melde seg inn i en menighet også.

Jeg har selv hatt det utrolig tøft, og hadde det ikke vært for Gud, ville ikke jeg sittet her idag. Det er jeg overbevist om. Jeg fikk en familie, som da er den største gaven man kan få. Du sier ingenting om dine opplevelser, bare at du har det vondt. Men jeg leser det likevel mellom linjene. Vist du forstår. Be om hjelp også blandt venner og familie.

Om du ikke har mangen rundt deg, er det viktig at du ihvertfall har bare EN du kan gå til som du føler deg trygg på, og som kan bidra til å hjelpe. Tror nok at du trenger å ha noen å snakke med, men å hele tiden bytte psykiatere kan gjøre deg usikker og føle at den hjelpen du får ikke hjelper.

Håper du har endel folk rundt deg. Du er i en periode nå hvor det er viktig for deg begynne på nytt. Gå ut med venner, på kino eller gjør noe du liker og syntes er positivt. Har du en drøm? hvorfor ikke prøve å realisere den.

Viktig å høre på kroppens signaler, vist du forstår hva jeg mener.

Til slutt vil jeg si at dette innlegget er ikke ment som en krenkelse o.l så vist du finner det jeg skriver som svært støtende, vil jeg du skal vite at det ikke er ment slik fra min side.

Hjelpen er der, du må bare søke den, nettopp fordi du har mye å se frem til, selv om du ikke klarer å se slik på det.

Nå må du fanden skjære meg slutte å plage syke mennesker på denne måten!! Dette er ikke forum for livvsyn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ulva...

Tenker på deg og håper at du holder ut.

Kanskje du trenger en innleggelse?

Jeg har tenkt det samme selv, men jeg vil ikke pga sønnen min. Han trenger at jeg er hjemme, og reagerer sterkt hver gang jeg blir innlagt. Skal opp i dose på Risperdalen på fredag. Håper jeg holder ut til det i det minste. Mannen min vet hvordan jeg har det og vil jeg skal innlegges. Det er jeg som igjen stritter imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er du kristen? JA, jeg mener dette seriøst og dette kan virke idiotisk vist du ikke er det.Jeg råder bare utfra egne erfaringer.

Men du burde søke Gud. Han er der og vil hjelpe deg vist du lar ham det, men du må søke ham.

Han vil gi deg den kjærlighet, godhet og styrke som du trenger. Ikke bare for å komme deg videre i livet.

Gud har en plan i alles liv, og han er bare god.

Vist du tenker på å ta ditt eget liv, så er ikke det Guds vilje. Han har sendt både leger og medisiner for å hjelpe oss her på jorden, fordi vi alle er "svak" og trenger det. Er du kristen, så forstår du hva jeg mener, og er du det IKKE, BER JEG DEG SE BORT FRA DETTE INNLEGGET.

Be om å bli frelst og helbredet.Og selv har jeg bare positive erfaringer og møte med Gud.For han er du viktig, og han er her for oss.Kanskje det hadde vært godt å melde seg inn i en menighet også.

Jeg har selv hatt det utrolig tøft, og hadde det ikke vært for Gud, ville ikke jeg sittet her idag. Det er jeg overbevist om. Jeg fikk en familie, som da er den største gaven man kan få. Du sier ingenting om dine opplevelser, bare at du har det vondt. Men jeg leser det likevel mellom linjene. Vist du forstår. Be om hjelp også blandt venner og familie.

Om du ikke har mangen rundt deg, er det viktig at du ihvertfall har bare EN du kan gå til som du føler deg trygg på, og som kan bidra til å hjelpe. Tror nok at du trenger å ha noen å snakke med, men å hele tiden bytte psykiatere kan gjøre deg usikker og føle at den hjelpen du får ikke hjelper.

Håper du har endel folk rundt deg. Du er i en periode nå hvor det er viktig for deg begynne på nytt. Gå ut med venner, på kino eller gjør noe du liker og syntes er positivt. Har du en drøm? hvorfor ikke prøve å realisere den.

Viktig å høre på kroppens signaler, vist du forstår hva jeg mener.

Til slutt vil jeg si at dette innlegget er ikke ment som en krenkelse o.l så vist du finner det jeg skriver som svært støtende, vil jeg du skal vite at det ikke er ment slik fra min side.

Hjelpen er der, du må bare søke den, nettopp fordi du har mye å se frem til, selv om du ikke klarer å se slik på det.

Jeg er ikke kristen, men religiøs. Tilhører et annet trossamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt det samme selv, men jeg vil ikke pga sønnen min. Han trenger at jeg er hjemme, og reagerer sterkt hver gang jeg blir innlagt. Skal opp i dose på Risperdalen på fredag. Håper jeg holder ut til det i det minste. Mannen min vet hvordan jeg har det og vil jeg skal innlegges. Det er jeg som igjen stritter imot.

Jeg synesi utgangspunktet at du skal høre på hva mannen din sier til deg. Han kjenner deg vel bedre enn noen andre, og har kanskje bedre vurderingsevne enn noen andre mht hva du trenger?

Håper det hjelper med mer medisiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usignert

Nå må du fanden skjære meg slutte å plage syke mennesker på denne måten!! Dette er ikke forum for livvsyn!!!

du skal ikke utale deg om noe du ikke har greie på.

Om du kanskje følte deg truffet av dette så er jo det beklagelig. Men jeg snakket utfra egne erfaringer noe jeg har opplevd svært positivt. Kanskje noen andre gjorde det også. Ikke vet jeg.

Du har ingen grunn eller rett til å fortelle meg av det jeg har opplevd ikke er tilfellet.

For slik OPPFATTET jeg ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erica 73

Jeg er ikke kristen, men religiøs. Tilhører et annet trossamfunn.

Hei

ja jeg forstår. Håper bare du får den hjelpen du trenger.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest går ikke an!

du skal ikke utale deg om noe du ikke har greie på.

Om du kanskje følte deg truffet av dette så er jo det beklagelig. Men jeg snakket utfra egne erfaringer noe jeg har opplevd svært positivt. Kanskje noen andre gjorde det også. Ikke vet jeg.

Du har ingen grunn eller rett til å fortelle meg av det jeg har opplevd ikke er tilfellet.

For slik OPPFATTET jeg ditt svar.

Du må gjerne la deg lure til å tro hva du vil. Men prakk ikke troen din på andre.

Vi trenger ikke misjonærer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signaturløs

Du må gjerne la deg lure til å tro hva du vil. Men prakk ikke troen din på andre.

Vi trenger ikke misjonærer her.

Til går ikke an

Jeg svarte på innlegget fordi jeg ønsket det. Og tror at det faktisk noen der ute som er kristen og tar dette på "alvor". Og vist ikke så respekterer jeg det og. Jeg har som krav til meg selv å rspektere andres meninger og livssyn, og da mener jeg rett og slett å ikke rakke ned på andre uansett grunn.

Men dine meninger og synspunkter vil jeg være foruten. for vi trenger ikke sånne som deg heller. Og godt er nå det.

glad vi alle er ulike. Så med mangen nok av sånne som deg, så er det ikke rart det blir elendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest til signaturløs

Til går ikke an

Jeg svarte på innlegget fordi jeg ønsket det. Og tror at det faktisk noen der ute som er kristen og tar dette på "alvor". Og vist ikke så respekterer jeg det og. Jeg har som krav til meg selv å rspektere andres meninger og livssyn, og da mener jeg rett og slett å ikke rakke ned på andre uansett grunn.

Men dine meninger og synspunkter vil jeg være foruten. for vi trenger ikke sånne som deg heller. Og godt er nå det.

glad vi alle er ulike. Så med mangen nok av sånne som deg, så er det ikke rart det blir elendighet.

med dette så viser også du at du er like ille som du sier den andre er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svar til Går ikke an

Nå må du fanden skjære meg slutte å plage syke mennesker på denne måten!! Dette er ikke forum for livvsyn!!!

Faen, hun driver da ikke å plager folk med livssyn her inne på dette forumet... Er det virkelig mulig å ta slike ting så veldig ille opp? Det synes jeg er rart

Hun bare forteller ut i fra sine egne erfaringer, og det er jo sikkert velmennende råd hun kom med...

Dessuten har hun nevnt det en gang.. Hvis du kaller det da for plaging, da må du ha misforstått ordet...

Hvis det derimot hadde blitt nevnt en haug ganger ville jeg ha vært enig med deg at det var plaging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svar til Går ikke an

Du må gjerne la deg lure til å tro hva du vil. Men prakk ikke troen din på andre.

Vi trenger ikke misjonærer her.

Hvis hun hadde prakket troen på andre, så hadde hun messet om dette om og om igen...

Ut i fra hennes sitt innlegg har jeg bare sett hun nevne det en gang..Det vil jeg ikke kalle for prakking av tro over på noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne la deg lure til å tro hva du vil. Men prakk ikke troen din på andre.

Vi trenger ikke misjonærer her.

Jeg syns innlegget var greit. Hun snakket ut fra egen erfaring og la også inn forbehold om at hvis den hun ikke skrev til ikke var kristen så kunne hun se bort fra innlegget.

Du har kanskje negativ erfaring med kristne eller kristendommen?

Det bør være rom for religion på dette forumet også, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fortvilt når jeg leser innlegget ditt. Fælt å se at du har så lite håp.

Likevel råder jeg deg til nettopp å holde ut.

Det kommer helt sikkert en bedring hvis du bare holder ut.

Ser at du tar hensyn til sønnen din. Du vil ikke legges inn fordi du ser det går inn på han at du blir borte.

Tenk da på hvordan det vil virke på han hvis du blir borte for alltid.

Men sønnen din skjønner nok det med innleggelse hvis dere forklarer at du bare blir borte for ei stund. Du må ta hensyn til deg selv, også. Føler du (og mannen din) at en innleggelse vil hjelpe, så be om en.

Krysser finger og tær for at du får litt livsmot igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med dette så viser også du at du er like ille som du sier den andre er...

Jeg synes det blir helt feil at dere sitter å krangler om hvem som har rett.

Ulva har et kjempeproblem her og ber om råd i en fortvilet situasjon.

La henne få råd,og la henne finne ut selv hva som høres rett ut for henne.

Til Ulva:

Jeg har barn selv,og vært innlagt.Jeg prøvde å ta mitt eget liv,så jeg la meg selv inn.

Det er fullt mulig å ha kontakt med barna om du blir innlagt.

Og du får gjerne samlet krefter ved å legge deg inn en liten periode.

Krefter til å kunne ta resten av den kampen som du nå står i.

Det er ikke lett for noen når en faller i en så stor depresjon.

Det er klart det sliter på forholdet.

Men om dere kan finne en løsning sammen,så står dere nok sterkere også som familie.

Jeg vil ønske deg lykke til i deres kamp videre,håper du finner en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...