Gå til innhold

Bivirkninger av Zoloft - NHD og andre


Gjest utennick

Anbefalte innlegg

Gjest utennick

Jeg lurer på å gi opp Zoloft.

Dag 1-2 tok jeg 12,5 mg, dag 3 25 mg men fikk kraftig angst, dag 4-5 12,5 mg igjen, dag 6-7 25 mg. Hadde hele veien veldig dårlig appetitt og var ”rar”, men regnet jo med noe plunder i starten.

Men på dag 7 ble jeg skikkelig svimmel, skikkelig kvalm, hele kroppen i muskelspennninger som ikke var mulige å slappe av, mer og mer ufrivillige muskelrykninger. Lå nesten hele dagen, for svimmel til å være oppe, sov mye, følte meg på en måte ikke helt til stede i egen kropp.

Dag 8 måtte jeg ha en pause, orket ikke dette mer. I dag er dag 9 og jeg er bedre. Er det noen vits i å prøve igjen, forsiktigere opptrapping fra 12,5 mg? Har noen opplevd at så voldsomme bivirkninger går over? Valium vil vel bare hjelpe på muskelspenninger og rykninger, ikke på svimmelhet og kvalme? Jeg har tidligere ofte fått voldsomme bivirkninger av ulike medisiner.

For ordens skyld: fastlegen kjenner til mine generelle bivirkningsproblemer og har bedt meg trappe opp på en måte jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke fullt så kraftige bivirkninger av Zoloft, og gikk nok noe fortere opp på høyere dose. Men jeg hadde mye av de bivirkningene du beskriver, bare noe svakere. Dette varte i ca. 2 uker før det gav seg. At du føler deg bedre nå, kan vel tyde på at du er over det verste, og kan fortsette å bruke Zoloft som planlagt (langsom opptrapping).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utennick

Jeg hadde ikke fullt så kraftige bivirkninger av Zoloft, og gikk nok noe fortere opp på høyere dose. Men jeg hadde mye av de bivirkningene du beskriver, bare noe svakere. Dette varte i ca. 2 uker før det gav seg. At du føler deg bedre nå, kan vel tyde på at du er over det verste, og kan fortsette å bruke Zoloft som planlagt (langsom opptrapping).

Takk for svar!

Jeg tok ikke noe dag 8, var likevel elendig da. Tror bedringen dag 9 skyldtes denne pausen. I dag på dag 10 er jeg fremdeles litt uggen, men mye bedre - på tredje døgn uten noe medisin.

Lurer likevel litt på å begynne om igjen langsommere, siden jeg tror jeg ble litt psykisk bedre.

Spørsmål da: Kommer samme bivirkningsmarerittet, 14 dager hver gang, for hver opptrapping? Eller går det lettere ved opptrappingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...