Gå til innhold

Blackout

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 22 som stort sett alltid får blackout hvis jeg blir full. Det har vært sånn de siste 4 åra men det blir bare værre og værre. Det siste året har jeg drukket ca 8 ganger, men i ungdomsårene drakk jeg nesten vær helg. Sist helg drakk jeg 1,5 l vin og det er det siste jeg husker. Jeg falt helt bort, oppførte meg som en idiot og ingen nådde frem til meg hvis de prøvde å snakke meg til fornuft. Jeg husker overhode ingenting. Har aldri reagert så ille på alkohol før. Ble en helt annen og holdt på å rote meg bort i masse trøbbel

Dette har skremt meg såpass at nå kommer jeg ikke til å drikke mer. I,5 l vin er jo ikke så utrolig mye, er det ikke litt unormalt og tåle så lite? Hva kommer disse blackoutene av?

Jeg er jo glad i å ta en fest nå og da og synes det er litt synd at jeg må holde meg helt unna alkohol. Jeg er ikke så flink til å stoppe etter et par glass så jeg må nok kutte ut helt. Er det bare jeg som tåler lite eller kan det ligge andre grunner bak?

Vennlig hilsen Ronja

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13430-blackout/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Ronja. Sannsynligvis omsettes alkohol på en unormal måte eller med unormalt tempo i leveren din. Det er svært usunt å drikke såpass mye at man får blackout. 1.5 liter er for mye. Synes du skal ta dette opp med legen din, eventuelt få tatt noen prøver. Det er viktig for deg å lære deg å leve med dette; trolig bør du alliere deg med en veninne, og dere bør avtale nøyaktig hvor mye du skal drikke. En annen mulighet er å lære seg å ha det like moro uten alkohol.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13430-blackout/#findComment-65524
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...