Gjest Ronja Skrevet 26. desember 2000 Del Skrevet 26. desember 2000 Hei! Jeg er en jente på 22 som stort sett alltid får blackout hvis jeg blir full. Det har vært sånn de siste 4 åra men det blir bare værre og værre. Det siste året har jeg drukket ca 8 ganger, men i ungdomsårene drakk jeg nesten vær helg. Sist helg drakk jeg 1,5 l vin og det er det siste jeg husker. Jeg falt helt bort, oppførte meg som en idiot og ingen nådde frem til meg hvis de prøvde å snakke meg til fornuft. Jeg husker overhode ingenting. Har aldri reagert så ille på alkohol før. Ble en helt annen og holdt på å rote meg bort i masse trøbbel Dette har skremt meg såpass at nå kommer jeg ikke til å drikke mer. I,5 l vin er jo ikke så utrolig mye, er det ikke litt unormalt og tåle så lite? Hva kommer disse blackoutene av? Jeg er jo glad i å ta en fest nå og da og synes det er litt synd at jeg må holde meg helt unna alkohol. Jeg er ikke så flink til å stoppe etter et par glass så jeg må nok kutte ut helt. Er det bare jeg som tåler lite eller kan det ligge andre grunner bak? Vennlig hilsen Ronja 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13430-blackout/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Til Ronja. Sannsynligvis omsettes alkohol på en unormal måte eller med unormalt tempo i leveren din. Det er svært usunt å drikke såpass mye at man får blackout. 1.5 liter er for mye. Synes du skal ta dette opp med legen din, eventuelt få tatt noen prøver. Det er viktig for deg å lære deg å leve med dette; trolig bør du alliere deg med en veninne, og dere bør avtale nøyaktig hvor mye du skal drikke. En annen mulighet er å lære seg å ha det like moro uten alkohol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13430-blackout/#findComment-65524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.