Gå til innhold

Stikking i brystet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i løpet av den siste måneden hatt to tilfeller med stikking på venstre side av brystkassen. Begge har kommet i forbindelse med soving.Akkurat like før jeg skal til å sovne våkner jeg til med stikking i hjerte/lunge regionen.Stikkingen føles som den er relatert til hjerterytmen, og forrværres ved dypt drag av luft. Det forverres også hvis jeg reiser meg halveis opp i sengen. Det er ingen intens smerte, men den er ubehagelig og stikkende og skremmende.Det virker som om det gradvis forbedres og står ikke på særlig lenge. Det har nå gått en uke siden siste tilfellet uten lignende episoder. Begge tilfellene skjedde i eksamensperioden hvor det til tider var mye stress og nerver forbundet med soving o.l. Jeg lurer på om dette er årsaken og om det er grunn til å kontakte lege for å sjekke dette. Har til tider følt et lite press over hjerte/lungeregionen venstre side, men det er mulig dette er innbilt siden jeg kjenner spesielt etter det også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13431-stikking-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Per Spelmann.

Dette virker helt uskyldig. Smerter av denne karakter er som regel forårsaket av muskler.

Jeg burde vite litt mer om deg, bl.a. alder, for å kunne svare mer eksakt. Slik du beskriver plagene er det intet som taler for at de har noe med hjertet ditt å gjøre, og en lungeårsak er nesten like usannsynlig. Hvis det presset du kjenner (?) forandrer karakter, bør du kontakte lege. Men - mest av alt gir dine plager mistanke om en muskulær årsak, muligens p.g.a. spenning og meget arbeid i forb. med eksamensperioden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13431-stikking-i-brystet/#findComment-65569
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...