Per Spelmann Skrevet 26. desember 2000 Del Skrevet 26. desember 2000 Hei Jeg har i løpet av den siste måneden hatt to tilfeller med stikking på venstre side av brystkassen. Begge har kommet i forbindelse med soving.Akkurat like før jeg skal til å sovne våkner jeg til med stikking i hjerte/lunge regionen.Stikkingen føles som den er relatert til hjerterytmen, og forrværres ved dypt drag av luft. Det forverres også hvis jeg reiser meg halveis opp i sengen. Det er ingen intens smerte, men den er ubehagelig og stikkende og skremmende.Det virker som om det gradvis forbedres og står ikke på særlig lenge. Det har nå gått en uke siden siste tilfellet uten lignende episoder. Begge tilfellene skjedde i eksamensperioden hvor det til tider var mye stress og nerver forbundet med soving o.l. Jeg lurer på om dette er årsaken og om det er grunn til å kontakte lege for å sjekke dette. Har til tider følt et lite press over hjerte/lungeregionen venstre side, men det er mulig dette er innbilt siden jeg kjenner spesielt etter det også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13431-stikking-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Svar til Per Spelmann. Dette virker helt uskyldig. Smerter av denne karakter er som regel forårsaket av muskler. Jeg burde vite litt mer om deg, bl.a. alder, for å kunne svare mer eksakt. Slik du beskriver plagene er det intet som taler for at de har noe med hjertet ditt å gjøre, og en lungeårsak er nesten like usannsynlig. Hvis det presset du kjenner (?) forandrer karakter, bør du kontakte lege. Men - mest av alt gir dine plager mistanke om en muskulær årsak, muligens p.g.a. spenning og meget arbeid i forb. med eksamensperioden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13431-stikking-i-brystet/#findComment-65569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.