Gjest Kreizi Skrevet 26. desember 2000 Del Skrevet 26. desember 2000 Hei! Min forlovede er sterkt plaget av allergi. Han har fått konstantert pollenallergi og støvallergi. Dette gjør seg gjeldende hele året, og han er nærmest pillenarkoman pga all zyrtec-en han spiser:O) Men selv om han tar zyrtec regelmessig, to ganger daglig, så slår det plutselig ut. Han går delkurs på videregående skole for å få studiekompetanse, men har ingen mulighet til å få karakterer 1 semester pga fravær. Allergi har ene og alene skylden, han har ikke vært syk på andre måter. Han var hos lege og fikk en annen slags allergimedisin, men den hjelper like lite. En kamerat av oss har også sterk allergi, men har blitt så og si frisk etter å ha fått allergisprøyter som han tar en gang i måneden. Jeg ba min forlovede om å sjekke opp dette hos legen, men legen sa at han ikke mente det var nødvendig, og at han helst ikke ville sette slike sprøyter fordi det finnes steroider i disse sprøytene. Er dette tilfelle? I såfall, hvordan kan min kjære ellers bli kvitt allergien såpass at han kan få fullført videregående? Ikke EN uke har han klart å komme seg på skolen hver dag... Håper noen kan svare meg på dette.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13437-allergispr%C3%B8yte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege Skrevet 26. desember 2000 Del Skrevet 26. desember 2000 Kreizi. Såkalt hyposensibilisering eller allergivaksine har svært god effekt ved pollenallergi og brukbar effekt ved ved støvmiddallergi. I en 10 års periode har man brukt dette lite i Norge nå, men er av flere allergileger tatt opp igjen. Det begynner med ganske hyppig injeksjoner men kommer etterhvert opp til et vedlikehold 1 g. i mnd. Som du sikkert forstår har dette ikke noe med kortison å gjøre. Ved svære allergitilfeller setter man noen ganger kortisonsprøyte, men bare unntaksvis flere ganger i året. Jeg synes din venn skal snakke med en spesielt allergikyndig lege, både generelt om behandlingen medikamentelt og evt. hyposensibilisering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13437-allergispr%C3%B8yte/#findComment-65425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.