Gå til innhold

Kroppen er vår!!!!

Anbefalte innlegg

bea1365380356

Hei.

Et overgrep er når noen gjør noe mot deg som du IKKE vil!!!!

For meg som har vært utsatt for incest, var en av mine "forsvar" å stenge meg inne i meg selv, og gutta fikk ture frem som de ville.. Ja, kan vel kanskje si det var min egen feil på en måte, men de burde vel ikke fortsette, når de ser at dette vil jenta ikke?

Jeg synes iallefall ikke at de mange forsto mitt nei, men tok det som et ja og bare drev på, og jeg trodde vel det skulle være sånn, men vet nå at det skal IKKE være sånn. Vi bestemmer over vår egen kropp, det er ingen, ingen andre som kan bestemme over den.

Tok meg laaaang tid å innse at det faktsik er jeg som bestemmer over min, og jenter... dere bestemmer over deres :-))))

Ingen skal få gjøre noe mot meg mer, som jeg ikke vil!!!!

Vis at dere mener nei, med å si det bestemt, og ikke gi opp, da blir det som ett nytt overgrep. Stå på å ta kontroll over dere selv. Vi skal og må vise at vi ikke vil, når vi ikke vil. Vi kan ikke gå med på å bli tatt på hvis vi ikke liker det. Si NEI. Vær tydelig!!!!!!! Ikke vær usynlig lengre... VIS DEG SOM DEN DU ER. Ett selvstendig menneske med egne meninger og egne behov.

(oi.. ikke ta dette som en formaning, det er vel mest skrevet til meg selv, og til de av dere det måtte gjelde)

Hilsen fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134375-kroppen-er-v%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at jeg er en av de som det måtte gjelde. Og kan nok trenge en liten formaning, eller påminnelse er kanskje rette ordet =)

Uansett, du har helt rett.Kroppen er vår egen, og vi må selv ta ansvar for å beskytte den. Nå kan jeg beskytte meg ved å si nei, det kunne jeg ikke da. Viktig å huske det.

Stå på, og lykke til videre=)

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134375-kroppen-er-v%C3%A5r/#findComment-831395
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...