Gå til innhold

Alkohol og sedkvalitet?

Anbefalte innlegg

Hei, og god jul!

Jeg vet ikke helt om dette er riktig forum, men skjønner ikke helt hvor det ellers skal være?

Samboeren min og jeg prøver å bli gravide. Etter to aborter er ønsket sterkt. Jeg har regnet meg frem til eggløsning 1. nyttårsdag og lurer veldig på hvor mye det har og si om det ender i en "fuktig" nyttårsaften for hans del?

Skader alkohol sedkvaliteten?! Er det stor forskjell på skaden ved inntak av medium mengder (lett fyll) og store mengder?

Lurer også hva som er innen normalen av svømmende sedceller i en vanlig utløsning.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13440-alkohol-og-sedkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Jeg kjenner ikke til undersøkelser hvor man har sammenlignet virkningen av kraftig fyll med lett fyll.

Fra sædcellene blir "produsert" til de kommer ut, går det mellom 2 og 3 måneder - så en enkelt fyll tar ikke skade på sædcellene. - Det som er spørsmålet er om en akutt forgiftning (det er det en kraftig fyll er) kan gjøre noe med svømmeevnen og befruktningsevnen. Jeg vil tro - men jeg kan ikke vite med sikkerhet - at en kraftig fyll vil kunne nedette befruktningsevnen like etterpå.

Hva er viktigst for dere - å ha en nyttårsaften som dere ikke husker noe av - eller holde dere litt bedre og forsøke å få barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13440-alkohol-og-sedkvalitet/#findComment-65819
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...