Gå til innhold

Herpes!!

Gjest theoline

Anbefalte innlegg

Gjest theoline

Eksen min har fått et herpes-utbrudd i underlivet,og jeg lurer på et par ting!

Han sier at han kan ha fått smitten fra meg til tross for at jeg aldri har hatt noe tegn på å ha hatt herpes noen gang,er det tilfellet?

Vi har snakket om å bli sammen igjen,siden vi har en liten baby sammen,men jeg vil ikke under noen omstendigheter sette meg i fare for å bli smittet,så da blir sex uaktuelt uten kondom for all fremtid og da kan det like godt være for min del!

Han mener det kun smitter ved utbrudd og jeg mener det smitter rett før også,for ingen har vel samleie under utbudd,for det er visst ganske vondt forsto jeg!

Så kan du fortelle meg litt om dette og kan jeg sjekke meg for om jeg har smitten eller er det mest sannsynlig at han er smittet i senere tid?

Lurer veldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan ha herpes-virus i seg uten å få utbrudd og da er det teoretisk mulig å overføre herpes. Smittefaren er størst ved utbrudd, gjerne også rett før, men mange kan merke at utbrudd er på vei. Hvis du har utbrudd kan man selvsagt ta prøve, men ellers er det ikke mulig å se om du har virus liggende i kroppen. Inkubasjonstiden (tid fra smitte til utbrudd) er 1-26 dager, vanligvis en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...