Gå til innhold

Blackout NHD....


Gjest Flammefugel

Anbefalte innlegg

Gjest Flammefugel

Jeg lurer bare på en bitteliten ting(og håper du ikke er av den morgengrettne typen).

1.Er det noe som heter psykisk blackout?

2.Finnes det i så fall også fysisk blackout?

3.Kan enkelte typer epilepsianfall utløse blackout?

Det ble egentlig 3 ting, men jeg håper du tilgir meg for det.

På forhånd takk for svar.

Ærbødigst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Blackout er ikke en fagbetegnelse.

Med ordet forbinder jeg besvimelse/bevisstløshet og/eller hukommelsestap. Det første er vel somatisk, det andre psykisk.

Epilepsianfall kan kan gi både bevisstløshet og hukommelsestap (amnesi).

PS. Jeg er sikker på at du ikke kan finne et eneste menneske som vil så mye som antyde at jeg er morgengretten. Jeg synes tidlige morgener er gode. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Blackout er ikke en fagbetegnelse.

Med ordet forbinder jeg besvimelse/bevisstløshet og/eller hukommelsestap. Det første er vel somatisk, det andre psykisk.

Epilepsianfall kan kan gi både bevisstløshet og hukommelsestap (amnesi).

PS. Jeg er sikker på at du ikke kan finne et eneste menneske som vil så mye som antyde at jeg er morgengretten. Jeg synes tidlige morgener er gode. DS

Greit nok det når du svarer klokken 19:17. Ikke lett å være morgengretten da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Greit nok det når du svarer klokken 19:17. Ikke lett å være morgengretten da. :o)

Epilepsianfall og hukommelsestap (sort hull fra selve anfallet) er helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flammefugel(kra,kra...)

Blackout er ikke en fagbetegnelse.

Med ordet forbinder jeg besvimelse/bevisstløshet og/eller hukommelsestap. Det første er vel somatisk, det andre psykisk.

Epilepsianfall kan kan gi både bevisstløshet og hukommelsestap (amnesi).

PS. Jeg er sikker på at du ikke kan finne et eneste menneske som vil så mye som antyde at jeg er morgengretten. Jeg synes tidlige morgener er gode. DS

Vrinsk....jeg trodde egentlig ikke at du var morgengretten, men en kan jo aldri vite. Og jeg hater å få morgensure folk på nakken....

Men takk for svarene dine. De var opplysende. Just what I needed!Nå skjønner jeg litt mer, for å si det sånn.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...