Gå til innhold

Røykfri og forbrenning

Anbefalte innlegg

Gjest HJELP, svar meg FORT !!!!

Grrrrrrrrrrrrr sluttet å røyke noen dager før jeg begynte på slankekurs.

Gikk ned litt den første uken, nå står vekten BOM stille for 2. uka !!!!

Hvor lang tid tar det før forbrenningen blir "normal" igjen ????

Det er nesten så en har lyst til å begynne å røyke igjen.

Jeg er overvektig, og betaler STORE summer for et slankekurs og så står jeg STILLE !!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134436-r%C3%B8ykfri-og-forbrenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sikkert ser på forumet er det svært mange som har sluttet ved hjelp av boken til Allen Carr. Meg inkludert. Så da antar jeg han ikke er helt bak mål.

Han mener ihvertfall at man ikke legger på seg av å slutte å røyke. Grunnen til at enkelte legger på seg er at de erstatter røyksuget med søtsaker etc. Abstinenssymptomet fra nikotin ligner svært på en sultfornemmelse.

Vær bevisst på dette, så unngår du vektøkning. Trøstespising gjør det ikke lettere å slutte, heller tvert imot.

Gjest HJELP, svar meg FORT

Som du sikkert ser på forumet er det svært mange som har sluttet ved hjelp av boken til Allen Carr. Meg inkludert. Så da antar jeg han ikke er helt bak mål.

Han mener ihvertfall at man ikke legger på seg av å slutte å røyke. Grunnen til at enkelte legger på seg er at de erstatter røyksuget med søtsaker etc. Abstinenssymptomet fra nikotin ligner svært på en sultfornemmelse.

Vær bevisst på dette, så unngår du vektøkning. Trøstespising gjør det ikke lettere å slutte, heller tvert imot.

Jeg begynte også å lese boken hans, men fant ut etter 10-11 kapittel at det ikke var noen bok for meg.

Som jeg skriver så går jeg på slankekurs, dvs. at jeg IKKE putter noe extra i munnen. Så Allan Carr tar nok feil der.

Når du slutter å røyke, synker forbrenningen til det den normalt ville ha vært hvis du ikke røkte.

Om den blir "normal" igjen er jeg ikke sikker på. Selv la jeg på meg 2 kilo i jula, en mnd etter at jeg slutet å røyke. Kiloene sitter der ennå og jeg gidder ikke å mase for å få dem vekk ;-)

Gjest HJELP, svar meg FORT !!!!

Når du slutter å røyke, synker forbrenningen til det den normalt ville ha vært hvis du ikke røkte.

Om den blir "normal" igjen er jeg ikke sikker på. Selv la jeg på meg 2 kilo i jula, en mnd etter at jeg slutet å røyke. Kiloene sitter der ennå og jeg gidder ikke å mase for å få dem vekk ;-)

Jeg har liksom 25 kilo der fra før jeg da som egentlig ikke burde være der, så jeg MÅ bry meg om det jeg da ..........

Allen Carr har "glemt" å ta med at forbrenningen synker når man slutter å røyke.

http://no.news.yahoo.com/030110/74/13ro9.html

Annonse

Vekttap går uansett i trappetrinn, ikke en jevn nedadgående linje.

Hold ut med slankekurset ditt, for plutselig "løsner" det igjen, og du mister mer vekt.

Det er ikke bortkastede penger eller energi, det du driver med nå. Hver dag du går på kurs, er en dag med bedre livsstil. Og det er jo et langtidsprosjekt du har satt igang!

Ikke gi opp!

Når du ikke røyker, blir det lettere å opparbeide seg god kondis, slik at det er morsommere å trene. Prøv å tenke på alle de positive tingene ved å være røykfri - og tenk på den gode effekten slankekurset ditt kommer til å ha etter hvert.

Du er flink! Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om - jeg er nemlig også en overvektig eks-røyker som har lagt om livsstilen. På langtidsbasis.

Gjest professor drøvel

Hmm,jeg lurer også på dette med røyking og forbrenning\vektøkning.

Nå er det to uker siden jeg slutta.Det jeg opplevde var at allerede to døgn etter sluttdato hadde jeg lagt på meg to kilo.Jeg tenkte da at dette umulig kunne stemme,måtte være vann i kroppen eller noe.

Nå ,to uker etterpå er jeg fortsatt to kilo tyngre enn før jeg slutta,har m.a.o. ikke gått ytterligere opp.Det jeg registrerer er at fordøyelsen jobber saktere,må myyye sjeldnere på do.Ellers kan jeg nevne at jeg er særdeles glad i mat og godteri.Da jeg er veldig klar over dette er jeg også veldig bevisst på hva jeg spiser.Fyller på med masse grønnsaker,spiser sunt og variert selv om jeg innimellom må ha noe godt og fetende.Har ikke lagt om mine spisevaner etter at jeg slutta og røyke,er særdeles viljesterk så selv om jeg har godtesug greier jeg å kjempe imot.

Tror derfor at den artikkelen det refereres til i et innlegg lenger ned her må ligge nær sannheten.Der står det at du må regne med et par kilo overvekt uansett.Det at du går på slankekurs har sannsynligvis motvirket vektøkningen.Prøv å tenk på at hvis det ikke var for slankekuren så ville du helt sikkert ha økt et par kilo i stedet for å stå stille(trøste,trøste).

Hold ut,er sikker på at du fremstår som både slank og røykfri om et års tid.

Nå er det to uker siden jeg slutta.Det jeg opplevde var at allerede to døgn etter sluttdato hadde jeg lagt på meg to kilo.Jeg tenkte da at dette umulig kunne stemme,måtte være vann i kroppen eller noe.

Nå ,to uker etterpå er jeg fortsatt to kilo tyngre enn før jeg slutta,har m.a.o. ikke gått ytterligere opp.Det jeg registrerer er at fordøyelsen jobber saktere,må myyye sjeldnere på do.Ellers kan jeg nevne at jeg er særdeles glad i mat og godteri.Da jeg er veldig klar over dette er jeg også veldig bevisst på hva jeg spiser.Fyller på med masse grønnsaker,spiser sunt og variert selv om jeg innimellom må ha noe godt og fetende.Har ikke lagt om mine spisevaner etter at jeg slutta og røyke,er særdeles viljesterk så selv om jeg har godtesug greier jeg å kjempe imot.

Tror derfor at den artikkelen det refereres til i et innlegg lenger ned her må ligge nær sannheten.Der står det at du må regne med et par kilo overvekt uansett.Det at du går på slankekurs har sannsynligvis motvirket vektøkningen.Prøv å tenk på at hvis det ikke var for slankekuren så ville du helt sikkert ha økt et par kilo i stedet for å stå stille(trøste,trøste).

Akkurat det skjedde med meg også, de 2 kiloene jeg la på meg kom i løpet av 3 dager. Har aldri hatt lett for å legge på meg, så det var litt rart.

Gjest professor drøvel

Akkurat det skjedde med meg også, de 2 kiloene jeg la på meg kom i løpet av 3 dager. Har aldri hatt lett for å legge på meg, så det var litt rart.

Dette er jo pussig.Er det lenge siden du har sluttet?

Første dagene fikk jeg panikk,ikke moro å legge på seg to kilo i døgnet,hehe.Har nå skjønt at så ikke kommer til å skje.

Virker likevel som om jeg må ta det ekstra rolig med hva jeg spiser fremover,synes å merke at forbrenningen er "skrudd ned".

Serat du har svart lenger ned at du la på deg ekstra i jula.Ikke at jeg har noe med det men tilgi min nysgjerrighet:spiste du mer enn hva du har pleid å gjøre tidligere?

Hvis du ikke gjorde det betyr jo dette at jeg er dømt til en noe amputert fråtsing i julehelgene fremover.

Kanskje greit det også:-)

Dette er jo pussig.Er det lenge siden du har sluttet?

Første dagene fikk jeg panikk,ikke moro å legge på seg to kilo i døgnet,hehe.Har nå skjønt at så ikke kommer til å skje.

Virker likevel som om jeg må ta det ekstra rolig med hva jeg spiser fremover,synes å merke at forbrenningen er "skrudd ned".

Serat du har svart lenger ned at du la på deg ekstra i jula.Ikke at jeg har noe med det men tilgi min nysgjerrighet:spiste du mer enn hva du har pleid å gjøre tidligere?

Hvis du ikke gjorde det betyr jo dette at jeg er dømt til en noe amputert fråtsing i julehelgene fremover.

Kanskje greit det også:-)

Sluttet å røyke 20. november. Før og etter jul har jeg ikke lagt på meg og har da spist som jeg pleier. Vel, jeg fikk økt appetitt 2 uker etter at jeg sluttet så jeg spiste en del mer i et par uker.

Jo, i jula spiste jeg ganske mye, som jeg bruker å gjøre hver jul ;o) Og da har jeg brukt å legge på meg 1/2 - 1 kilo, og det har forsvunnet raskt. Men nå---nei nå sitter det helt fast. Dvs. kiloene går ikke vekk av seg selv slik det har brukt før.

Ja ja, får kanskje begynne å gå kveldsturer slik at jeg ikke revner sommerklærne ;o)

Nå måtte jeg gå å veie meg. I dag viser vekta ett kilo mer enn i går?? Ikke tror jeg det er feil med vekta selv om den er temmelig gammel ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...