Gå til innhold

offer-rollen


aldrigla

Anbefalte innlegg

har vert mye drprimert og engstelig hele livet.har til tider hatt det ganske grusomt,og isolert meg mye.jeg har både gått i terapi og tatt medisiner,men er sluttet med det nå. i det siste har jeg vert så utrolig deppa og totalt tom innvendig .jeg har ikke giddet å ta initiativ til noe som helst,og er uten å overdrive negativ til absolutt alt og alle!!!jeg er rett og slett helt forferdelig!!!jeg gidder overhodet ikke å engasjere meg i andre personer sine liv,og jeg har en "drit i "holdning til alt.jeg gidder ikke gjøre noe for at det skal bli bedre heller.samboeren min er forståelignok fortvilet.jeg hater å være sånn,det kalles"offer rolle",men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å bli "normal"igjen.er det noen som har noen erfaring med akkurat dette? jeg er desperat etter råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest livet er tøft

Jeg vil anbefale deg en bok som heter Lykketyvene (det er skrevet om den tidligere, du kan søke, så finner du forfatterne også). Ellers så vil jeg anbefale deg trening og sunt kosthold. Kjøp også selvutviklingsbøker hvor du kan lære å få bedre selvtillit og omgås mennesker på en positiv måte. Kjenner meg igjen i det du skriver. Har det mye på samme måten, men prøver å hold meg oppe med disse rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg en bok som heter Lykketyvene (det er skrevet om den tidligere, du kan søke, så finner du forfatterne også). Ellers så vil jeg anbefale deg trening og sunt kosthold. Kjøp også selvutviklingsbøker hvor du kan lære å få bedre selvtillit og omgås mennesker på en positiv måte. Kjenner meg igjen i det du skriver. Har det mye på samme måten, men prøver å hold meg oppe med disse rådene.

takk for gode råd som jeg tror traff spikeren rett på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livet er tøft

takk for gode råd som jeg tror traff spikeren rett på hodet!

Bare hyggelig å hjelpe særlig når man vet hvordan det føles....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe særlig når man vet hvordan det føles....

hvordan klarer du å takle det?

personlig har jeg kuttet kontakt med følelsene mine,men hva gjør man for å bli "seg selv" igjen egentlig?hjelper det å late som man har det bra osv?

har du hatt det sånn/hadde du det sånn lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livet er tøft

hvordan klarer du å takle det?

personlig har jeg kuttet kontakt med følelsene mine,men hva gjør man for å bli "seg selv" igjen egentlig?hjelper det å late som man har det bra osv?

har du hatt det sånn/hadde du det sånn lenge?

For å finne tilbake til seg selv må man rett og slett lytte til sine egne følelser. Du må gjøre det som gjør deg bra og være sammen med mennesker som gjør deg godt. Lytt til magefølelsen. Søk profesjonell hjelp hvis du ikke allerede går i terapi. Dette er ikke noe man skal skimse av. Jeg har hatt det slik lenge ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

For å finne tilbake til seg selv må man rett og slett lytte til sine egne følelser. Du må gjøre det som gjør deg bra og være sammen med mennesker som gjør deg godt. Lytt til magefølelsen. Søk profesjonell hjelp hvis du ikke allerede går i terapi. Dette er ikke noe man skal skimse av. Jeg har hatt det slik lenge ja.

det føles bare som om jeg er helt død inni meg.og jeg har ikke kontakt med følelsene mine i det hele tatt,føltes det sånn hos deg også?

i det siste har det gått både opp og ned,det hjelper visst å tvinge seg selv til å engasjere seg litt i ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livet er tøft

det føles bare som om jeg er helt død inni meg.og jeg har ikke kontakt med følelsene mine i det hele tatt,føltes det sånn hos deg også?

i det siste har det gått både opp og ned,det hjelper visst å tvinge seg selv til å engasjere seg litt i ting...

Hvis du vil kan du maile med meg hvis du vil oppgi mailadresse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...