Gå til innhold

NHD - hva skal jeg gjøre??


Gjest LIseK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med så mye angst og uro for tiden at jeg ikke holder ut. Prøver å trene det vekk, men kan ikke trene hele tiden heller.

Fikk sobril med legen men det virker ikke på meg! Han vil heller ikke at jeg skal øke dosen med zoloft eller de andre medisinene jeg går på. Jeg går på et studie som krever mye, men dette sliter.

Har prøvd det meste innen ad og ssri og går nå på lamictal 200 mg pluss 1 mg risperdal i tillegg til zoloft 75 mg.

Har foreslått å få prøve xanor, men det vil verken legen eller psykiateren, for de er redd for at jeg blir avhengig. Og det vil jeg heller ikke bli! Men det må jo være bedre det når det foregår i kontrollerte former, enn å få sobril hvor det ikke virker i det hele tatt.

Orker ikke mer! Hadde blitt veldig, veldig glad for svar fra deg! Jeg MÅ klare å gjennomføre dette studiet og nå har jeg sjansen min!

Jeg har hatt det slik i 15 år.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hei Lise K.

Jeg er ikke NHD, men prøver å hjelpe deg litt likevel. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Dette med å slite psykisk, samtidig som en skal prestere i skolesammenheng. Jeg tror du bør prøve å "roe ned" litt omkring det presset du setter på deg selv mht at du MÅ klare sette studiet, og at dette er muligheteten din, "nå eller aldri." Jeg tror det gjør deg enda mer urolig. Slik er det for meg, ihvert fall. Prøv å ikke ta det for høytidelig. Med det mener jeg ikke at du skal sløve mht studiene, men at du prøver å ikke gjøre det mere dødsalvorlig enn det faktisk er. Gjør det beste ut av det, og ikke slit deg ut med det!

Får du pratet ut med psykolog/psykiater om hva det er som uroer deg? Slik at du kan "kartlegge" det?

Når det gjelder medisin har jeg ikke noe godt råd til deg. Jeg har selv prøvd SSRI(Cipramil) og SNRI(efexor), men ikke noe av det andre du nevner. Håper NHD svarer deg! Hvis ikke bør du prøve igjen!

Lykke til!

Prøv å ikke sette deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...