Gå til innhold

Hjelp! Hva er galt med vennen min?


Gjest En bekymret venn

Anbefalte innlegg

Gjest En bekymret venn

Jeg har en venn på 23 år som jeg tror at har alvorlige problemer. Han er en gutt, 1.62 høy og kraftig bygd. Han spiller fotball og er trener mye.

Men til saken. Denne gutten begynte på ungdomsskolen min og jeg har kjent han siden da. Han er snill og grei, setter seg ikke høytidlig. Han ble mobbet av noen gutter i klassen men det sluttet heldivis etterhvert. Vi begynte på videregående sammen men han har de samme problemene. Han er veldig reservert og ekstremt sjenert ovenfor jenter. Jeg ble kjent med mange men han med nesten ingen. Det var slik at han før aldri dro ut men så begynte han å dra ut med meg og vennene mine. Da han var ute så sto han for seg selv og prøvde seg ikke på noen jenter. Grunnen til det jeg godt. Han prøvde seg på en jente på videregående skolen og noen av hans venner fikk tak i et kort han hadde skrevet til henne og viste det til hele skolen. Jenta hade type og han skulle komme og banke opp vennen min men da han så at dette var en rolig gutt så gjorde han det ikke likevel. Dette gikk hardt innpå vennen min og siden har han holdt seg unna jenter. Han snakker om at han skal leve et liv uten jenter, at han ikke trenger noen og slikt.

Vil legge til at han hadde det heller ikke lett hjemme. Helt siden barndommen var moren syk (sinnsyk) og barndommen hans ble ødelagt. Han har sett ting han ikke burde ha sett. Blant annet løp moren hans ut uten klær og de fant henne langt fra der de bor.Dessuten hadde han en far som var veldig streng men som har skjerpet seg nå. Til tross for dette så klarte han videregående skole og går nå på høyskole. Han er ferdig med militæret og har lappen. Man skulle ikke kunne se med det første at han har problemer men han har dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. Han går nå hos psykolog men har svingende form. Noen dager er han super optimistisk og andre dager skikkelig deppa. Han kjenner ingen av det motsatte kjønn på skolen og det gangner han. Men jeg skjønner han ikke helt, han sier jo så ofte at han ikke vil se jenter, hva er så dette?

Jeg håper at noen kan hjelpe meg siden jeg begynner å bli redd for vennen min.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har jeg ikke sett denne historen noen ganger før, men da skrevet av denne "vennen" din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...