Gå til innhold

Dere som tar SSRI


Gjest utennick

Anbefalte innlegg

Gjest utennick

Hei,

Hadde dere bivirkninger i starten? Hvor raskt gikk de over?

Spesielt interessert i å vite: kom de igjen med samme styrke hver gang du trappet opp dosen?

Jeg får voldsomme bivirkninger av Zoloft, som vel skal være en "snill" SSRI. Klarer kanskje å motivere meg for 14 dager på det, men ikke hvis det blir 14 dager for hver opptrapping, like kraftig.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også på Zoloft

Jeg tar også Zoloft. Jeg fikk bivirkninger ved opptrapping også, spesielt angst og diaré, men det var definitivt verst etter startdosen.

Legen min var forbauset over at angsten ble verre ved opptrapping. Han insisterer på at hans erfaring er at man kun får angstforverring ved oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg går på Cipramil.

Fikk ganske store bivirkniger de to-tre første ukene, men så gikk det over. Fikk litt, men mye mildere bivirkninger når jeg trappet opp.

Hold ut! Det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

HVIS du skulle bli verre en liten periode i oppstarten med SSRI, ville det ikke vært verdt det? Virkningen av SSRI er som oftest sterkere enn bivirkningene.

SSRI er på mange måter en langsiktig belønning. Men når du først får belønningen, så vil nok de fleste mene at det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utennick

HVIS du skulle bli verre en liten periode i oppstarten med SSRI, ville det ikke vært verdt det? Virkningen av SSRI er som oftest sterkere enn bivirkningene.

SSRI er på mange måter en langsiktig belønning. Men når du først får belønningen, så vil nok de fleste mene at det var verdt det.

Når man er svimmel og sløv som om man var dritings, kvalm som i sitt livs verste omgangssyke, helt hvit i ansiktet, vil helst bare ligge ned, dessuten voldsomme muskelspenninger med ufrivillige rykninger, da har man det bedre uten SSRI. :-)

Det er begrenset hvor mange slike dager man kan klare. Det var derfor jeg ville vite hvor lenge det skulle vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest utennick

Takk til dere alle for svar!

Det virker som det kan være verdt å prøve en gang til, enda langsommere opptrapping. Etter 4 dager uten medisin er jeg endelig ikke kvalm lenger, orker å prøve litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Cipramil og var så kvalm at jeg var sykemeldt i 8 uker. Jeg gikk på det et år, hadde ikke mye virkning så jeg stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...