Gå til innhold

Depresjon er en vond sykdom


mariex

Anbefalte innlegg

Depresjon er en svært vond sykdom.Man blir handlingslammet,viljen virker ikke og man får dårlig samvittighet for apsolutt alt. Jeg tenker for min del at om jeg ihvertfall kunne kutte ut denne dårlige samvittigheten!

F.ex: Huset ser ikke ut!(min skyld)Orker ikke å lage mat!(min skyld)Orker ikke å stå opp!(min skyld)Bare gråter(ta deg sammen!)Går ikke ut (ta deg sammen!)

Hvis jeg virkelig tar meg selv alvorlig, da VET jeg at jeg har like liten grunn til å ha dårlig samvittighet for dette som om jeg skulle ha brukket begge bena.MEN saken er den at jeg er skamfull over at jeg ikke klarer å ta meg sammen,Og jeg takler dårlig at folk ikke forstår denne sykdommen. Spesielt når noen sier:"Du virker jo så resurssterk og oppegående"......

Nå har jeg bestemt meg for å godta depresjonen når den kommer.Jeg skal ta hensyn til meg selv, og ikke gjøre alt verre ved å ha dårlig samvittighet, men i stedet gi meg selv omsorg og medfølelse. Jeg skal ikke løpe å gjemme meg hvis jeg får besøk, men la folk få se mine tårer og min fortvilelse. Jeg skal gå ut om så jeg syns jeg ser ut som nøkken sjøl.

Dette blir ikke lett, men klarer jeg det,har jeg endelig selv godtatt at depresjon er en sykdom like invalidiserende som om det gjelder brukne armer eller ben.Det er kanskje ikke så rart at mange mennesker ikke skjønner hva en depresjon er, når vi som lider av det hele tiden strever for å skjule sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du virker som et veldig klokt og reflektert menneske.

At du har kommet fram til dette, kan kanskje tyde på at ting allerede går litt bedre for deg.

Klem og alt vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker som et veldig klokt og reflektert menneske.

At du har kommet fram til dette, kan kanskje tyde på at ting allerede går litt bedre for deg.

Klem og alt vel!

Takk for det!

Forøvrig tror jeg nok du har rett i at det går bedre med meg nå, og dermed også lettere å se løsninger.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...