Gå til innhold

seroquel?


Gjest schizoaffektiv

Anbefalte innlegg

Gjest schizoaffektiv

Jeg bruker Lamictal, Fontex, Fluanxol, Nozinan og Alopam som eventuelt. Jeg lurer på å skifte til Seroquel (om det er riktig navn), da jeg har hørt at man ikke legger på seg av den og at man blir trøtt av den. Jeg ble trøtt av Zyprexa, men la på meg for mye. Fluanxol har liten virkning på meg, og jeg sovner ikke lett om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir også ubeskrivelig trøtt av Seroquel. Kan bare ta dem like før jeg legger meg. Klarer knapt å gå til senga noen ganger.

Sorry for lite oppmuntrende svar. Men vekten holder seg iallefall på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg brukte Seroquel før. Jeg ble forferdelig trøtt av dem.

Jeg bruker Seroquel 400ng pr dag.

Jeg ble veldig trøtt i starten, men det lettet etter noen uker.

Hvor vidt man legger på seg eller ei er individuelt. Man kan dessverre få dette problemet på Seroquel også, men ifølge legen som ga meg det ikke så lett som på Zyprexa. Selv har jeg ikke lagt på meg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ulike medisiner virker ulikt i forhold til våken/trøtt.

Det vanligste problemet er at for mange opplever trøtthet som en uønsket bivirkning. Her er Fluanxol et svært godt middel som iike gir trøtthet og som sannsynligvis brukes for lite.

For deg som ønsker trøtthet, kan Fluanxol være et dårlig valg. Truxal eller Largactil kan kanskje erstatte både Fluanxol og Nozinan.

Seroquel kan være et godt alternativ. Ulempen med middelet er at det må tas minimum to ganger i døgnet grunnet kort halveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nattensdronning

Hei på deg.

Jeg bruker seroquel 800mg pr dag, og jeg blir ikke trøtt av dem i det hele tatt. Bruker også truxal. De ble jeg trett av i begynnelsen, men nå har jeg brukt de en stund, og får ingen tretthetsfølelse i det hele tatt. Men når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med effekten. Seroquel fjerner de værste hallusinasjonene mine, og Truxal hjelper ganske bra på angsten.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...