Gå til innhold

Har vært sammen en stund, og NÅ begynner fortid å plage meg...


Gjest hannah b

Anbefalte innlegg

Gjest hannah b

Hei,

Jeg og kjæresten har vært sammen i noen mndr nå. Vi har det kjempefint på alle måter.

Da vi ble sammen snakket vi ut om, i grove trekk, hva vi tidligere hadde gjort og ikke gjort. Greit nok, og vi gikk ikke i detaljer. Det hadde ingenting for seg. Han er den som har vært mest sjalu på min fortid (enda han har mer erfaring enn meg), mens jeg ikke har brydd meg i det hele tatt. Til nå.

Plutselig i løpet av en uke har alt snudd. Jeg kjenner det har begynt å stikke meg når jeg tenker på hans fortid og plutselig liker jeg ikke at han har levd et slikt liv. Jeg vet at fortid er fortid, og jeg har så langt ikke hatt et eneste problem med det.

For å psykologisere litt, så har jeg prøvd å tenke på hva det er som gjør at jeg plutselig kjenner det gjør meg vondt ..og jeg tror det er følgende.

Han har alltid sagt til meg at jeg ikke kjenner noen av dem han har rotet/ligget med, og det syns jeg er like greit. Men så kom det frem i forrige uke at det er ei jeg likevel vet hvem er/kjenner. Han visste bare ikke at jeg kjente henne, og valgte å være helt ærlig. Jeg stoppet ham før han sa noe mer, og ville ikke vite mer. Så jeg vet ikke hvem det er. Dette gnager så ekstremt, og jeg kjenner det som en trussel nesten. Etter dette er alt begynt å kastes mot meg og jeg fpr altfor mange vonde tanker. Det er sånn nå at jeg ikke lenger gleder meg til å se ham.

Hva kommer dette av? Jeg har virkelig ikke hatt dette problemet før. Fortiden bryr neg ikke, men plutselig er det noe (antakelig dette jeg nevner) som utløser noe...HVA gjør jeg med det? Det er jo forferdelig kjipt å ha det sånn, da.

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehehe, akkurat sånn har jeg hatt det selv, i ett forhold :)

Har du hatt det sånn med tidligere kjærester?

Hvis ikke, kan det være noe med hans personlighet som gjør at magen din prøver å si deg noe?

Hvordan står det ellers til med selvtilliten/selvfølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...