Gå til innhold

Tannlegeskrekk!!!!!!!


Shadows1365380629

Anbefalte innlegg

Shadows1365380629

Jeg er på venteliste til en spesialist på tannlegehøyskolen. Har kastet opp en del, så legen min ba meg dra til tannlegen. Jeg bare utsatte det og utsatte det.. Har tannlegeskrekk!!!!!!

Jeg mener det, tør ikke sitte i stolen engang. Blir redd av tanken på at tannlegen skal stå over meg.. og fikse tennene i munnen min.. Komer ikke til å klare det..

Derfor skal jeg til en som har jobbet mye med sf. og folk med tannlegeskrekk. En time koster 3000. Er det noen av dere som har vært på det før? Lurer litt på hva det innebærer, det koster jo en del...

Kan jeg få noe dekket pga. sf`en..?

Gruer meg...

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sebamed

Hei

Jeg lider av det samme. tør nesten ikke engang å sette meg i en stol eller ta røntgenbilder. Du kaster vel opp pga.tannlege skrekken regner jeg med.

En mulighet er å få beroligende medikmenter, da må du snakke med legen. Men tror vel neppe det vil gå i dette tilfelle. Ikke ta det vondt ment.

Vist du ikke er i fast jobb eller tjener mye, kan du få det dekket av sosialkontoret.

Det første du da må gjøre er å skaffe det en ærklæring fra tannlegen om at du har tannlegeskrekk. På min ærklæring står det at jeg lider av odontofobi. ( psykelig tannlegeskrekk).

Dette hjalp meg. Jeg fikk tannlege bahandling utført i narkose, og fikk dekket alt av sosialkontoret. Både legene og tannlegene vil nok prøve å overtale deg til ikke å ta dette i narkose, men ikke gi deg. De bør ta dette svært alvorlig.

Det er samtidig viktig at du får f rem hvor plaget du er, forde de er pliktig til å hjelpe deg.

Du blir utskrevet allerede samme dag som du liger i narkose, og vil ligge på observasjon i ca.to timer etter inngrepet. Det er da viktig at du har en som kan hente deg etter dette, fordi du ikke kan kjøre selv.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve lystgass?

Venninda mi har tannlegeskrekk og får lystgass hver gang :)

Trudde jeg hadde tannlegeskrekk helt til jeg ble med mammaen min til tannlegen og så ho gråt.Da fant jeg ut hvor liten skrekk jeg hadde.Så lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...