Gå til innhold

Hjelp_når man ønsker å dø/ NHD.


Gjest Sier det ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Sier det ikke

Hei NHD

Jeg sliter med en ting.

Jeg har ikke lyst til å leve lenger.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Men jeg er bare livslei og jeg har ingenting å leve for lenger.

Kan ikke skrive mer nå.

kan utbrodere litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.

Vet selvsagt ikke hva du går gjennom, men snille deg du må ikke gi opp.

Du burde få hjelp til dine plager. Er det ingen du kan snakke med? Det er du avhengig av for å få nødvendig hjelp.

Har selv vært langt nede, og tror jeg vet hva du opplever og føler, selv om jeg selvsagt ikke kan vite hva det er.

Kanskje du kan si litt, så kan vi vel prøve å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fryktelig lei meg og trist når jeg leser innlegget ditt. Har du virkelig ingenting å leve for lenger?

Det er så vanskelig å gi trøst når jeg vet så lite om deg, men jeg skjønner jo at du har det kjempevondt.Vet ikke hva jeg skal si. Håper bare at du holder ut.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella bulimi

Hei

Finn noe å leve for! Livet er vårt eget ansvar, men noen ganger trenger vi hjelp. Enten til å komme opp igjen fra en depresjon og "livløs" og tilsynelatende meningsløs tilværelse.

Søk hjelp hos noen. Flott at du skriver her inne! Ta også kontakt med noen in real life. Legen. En nabo som du kanskje prater litt med. En sønn. En datter. En eller annen. Du kan også ringe hjelpetelefoner. Se i telefonkatalogen.

Det er ikke skamfullt å ha det dårlig. Kroppen er syk av og til. Kanskje pga maten man spiser, pga uheldig sittestilling, you name it. Det samme kan skje med psyken. Årsakene er likegyldige. Cluet er at man må gripe fatt og prøve å bli frisk - søk hjelp!

*god klem til deg, du ukjente*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke deg selv å leve for, da?

Det er sikkert mange som setter pris på at akkurat DU er i live.

Du må finne "noe" som gir livet verdt å leve.

Velger du å dø, fratar du deg selv sjansen til å gjøre livet ditt meningsfylt. Dessuten går du glipp av alt det spennende livet sikkert kommer til å by på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra svar under her.

I tillegg - vet du ikke at det beste du har å leve for er deg selv? Det er det. Finn på noe for/med deg selv, dyrk deg selv litt, psykisk eller fysisk. Egoisme er en positiv ting i riktig konteks, så lenge det er ren egoisme som ikke virker negativt på andre.

Se deg rundt - oppdag hvor mye bra og engasjerende som finnes rundt deg.

Lykke til :-)

"......................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...