Gå til innhold

kul på høyre side i magen - hjelp !

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper på litt veiledning ang. en kul / klump i magen. Etter en blindtarmsoperasjon for en god tid tilbake, har jeg en klump på høyre side i magen. Er det mulig det er noe brokk eller lignende etter operasjonen tro ? Kikkehullsoperasjon, uten noen som helst form for komplikasjoner i etterkant. Det jeg lurer litt på er om jeg skal bestille meg en time hos legen for å få rek. til å få tatt røngten. Hvordan kan evntuellt legen få undersøkt "klumpen". Jeg bør kanskje heller ordne meg en time til ultralyd ?

Er usikker på hva jeg skal gjøre, så jeg håper på litt veiledning herfra. Kan evnetuellt denne kulen min forårsake problemer med å bli gravid ?

På forhånd takk.

Hilsen fra Sandy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13482-kul-p%C3%A5-h%C3%B8yre-side-i-magen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til sandy. Lokalisasjon av kulen vil avgjøre. Et brokk i arret vil kunne kjennes i selve bukveggen. Dypere kuler/cyster vil du trolig ikke kunne kjenne selv. Arr-brokk er ikke til hinder for graviditet, og fjærnes kun om de er smertefulle. Ultralyd er nok den beste sjekken, men du må til vanlig lege først.

Til sandy. Lokalisasjon av kulen vil avgjøre. Et brokk i arret vil kunne kjennes i selve bukveggen. Dypere kuler/cyster vil du trolig ikke kunne kjenne selv. Arr-brokk er ikke til hinder for graviditet, og fjærnes kun om de er smertefulle. Ultralyd er nok den beste sjekken, men du må til vanlig lege først.

Hei

Tusen takk for hjelpen. Time hos legen bestilles med en gang de åpner igjen etter helgen.

Godt Nytt år !

Hei

Tusen takk for hjelpen. Time hos legen bestilles med en gang de åpner igjen etter helgen.

Godt Nytt år !

Som det kanskje blir lagt merke til, så har jeg byttet navn siden jeg la inn innlegget. Har funnet en til med det samme navnet, og da er det jo like greit å bytte. Takk i alle fall for hjelpen.

Hilsen fra chanika :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...