Gå til innhold

Orker ikke mer...


Gjest fluffyfurr

Anbefalte innlegg

Gjest fluffyfurr

"jeg orker ikke mer"...

det er setningen som har virra rundt i hodet mitt i en altfor lang periode nå.. og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med det lenger. det jeg aller helst vil er å dø..

jeg har sliti med depresjon i snart to år nå.. det begynte for alvor i fjor da jeg flytta for meg selv til en ny by, begynte på ny skole. fikk INGEN venner.. til slutt turte jeg ikke gå utenfor døra engang, for ble dritredd for å treffe mennesker. jeg murte meg selv inne i flere måneder... selvtilliten min, som egentlig aldri har vært noe å skryte av, sank enda lenger ned. det måtte jo være meg det var noe galt med, siden ingen ville prate med meg... Jeg fullførte aldri det året på skolen, og i høst starta jeg på folkehøyskole. jeg har fått en del venner, men livet er ikke blitt bra av den grunn. jeg har fortsatt forferdelig dårlig selvtillit, hater meg selv, hater utseendet mitt. Alt ved meg.. gruer meg hver dag til å gå på skolen, gleder meg til hver eneste frihelg hvor jeg får dra hjem, men når jeg kommer hjem er alt bare jævlig da og.. ikke tør jeg snakke med noen lege og ikke tør jeg fortelle foreldra mine om det... den eneste som vet noe er kjæresten min. han prøver å få meg til å prate med noen, men jeg nekter bare... er altfor redd... og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger. vil bare dø..

vet ikke hvorfor jeg skriver her egentlig.. for folk vil nok bare råde meg til å fortelle det til noen, men jeg klarer ikke det. jeg bare måtte få det ut....

takk for at du lyttet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du har hatt det vanskelig såpass lenge, synes jeg du skal kontakte lege eller evt. sosiallærer på skolen din dersom dere har det.

Hvis du vil få det bedre, må du sannsynligvis bite tennene sammen å be om hjelp. Det er vel ikke så fair mot kjæresten din å fortelle ham alt dette uten å ville gjøre noe med det?

Siden du klarer å skrive om dette, så kan du evt. skrive et brev som du tar med til legen slik at vedkommende kan lese om hvordan du har det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...