Gå til innhold

Burde vel ikke skrive dette........


mariex

Anbefalte innlegg

Neida, du skal ikke holde deg unna:-)

Forumet er for deg og dine følelser - akkurat som det er for andre.

Håper du får en god natt!

Vel,vi får se.

En god natt ønskes deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bella bulimi

Takk frosken for at du har forståelse for det jeg skriver om!

Egentlig er jeg enig med deg at alle må få komme med sin fortvilelse i dette forum, men jeg blir så påvirket, og føler meg så forbanna hjelpeløs!

Akkurat nå sitter jeg og gråter og har det fælt. Skulle aldri ha skrevet dette innlegget, og bør vel holde meg unna i fremtiden.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella bulimi

Hei igjen

Jeg synes at dette innlegget ditt viser at du har en sterk medmenneskelighet, mariex og det skal du være glad for å ha - og å vise som her. Du skriver jo her at du skriver dette pga sinnstilstanden du er i, og det viser også at du har evne til å "si ifra på forhånd" - hvis du skjønner?

Jeg synes du virker som ei flott dame!

Forøvrig synes jeg ikke at innlegget ditt var negativt på noen som helst måte.

*klem igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg synes at dette innlegget ditt viser at du har en sterk medmenneskelighet, mariex og det skal du være glad for å ha - og å vise som her. Du skriver jo her at du skriver dette pga sinnstilstanden du er i, og det viser også at du har evne til å "si ifra på forhånd" - hvis du skjønner?

Jeg synes du virker som ei flott dame!

Forøvrig synes jeg ikke at innlegget ditt var negativt på noen som helst måte.

*klem igjen*

Tusen takk Bella!

Det du skriver varmet skikkelig!

Du er virkelig herlig. Selv om du sliter selv har du en stor evne til å trøste andre.

Takk igjen!

Stor klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig ikke verre enn å hoppe over de trådene som er veldig depressive og/eller destruktive. Man ser det som oftest på overskriften. Jeg hopper galant over syteinnlegg de dagene jeg er irritabel av meg. Jeg tror det er viktig at det er rom for slike innlegg også på et forum som dette.

At NHD aldri svarer på slike innlegg, kan selvsagt bety mye, men det kan jo også bero på at det ofte er mange andre som "trør til" med trøstende ord. Det er jo ikke så mye annet å gjøre i sånne situasjoner. Han bidrar helst der han har mest å bidra med, sånn sett er det vel best for alle parter.

Mvh

Toci

Enig med deg i at det egentlig ikke er verre enn å "hoppe over disse trådene" på dårlige dager, men så tenker jeg: hva om ingen svarer disse fortvilte menneskene? Det blir jo en bekreftelse for dem på at de virkelig er alene,og at ingen gidder å bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk frosken,så vet jeg det.

Mariex, det var nettopp det jeg mente med mitt innlegg, at forumet må være for alle. Jeg beklager hvis jeg misforsto det du skrev om "sytere", men i den sammenhengen forsto jeg det slik.

Det jeg egentlig også reagerte på var at du kom med innlegget ditt ikke lenge etter et annet innlegg noen med suicidaltanker hadde skrevet. Det er lett å føle seg i veien da (det var ikke meg, da jeg ikke har slike tanker, men har en alvorlig sykdom).

Etter at du har utdypet synspunktene dine (noe jeg er glad for at du gjorde), ser jeg at vi holdningsmessig ikke ligger så langt unna hverandre. Det er hvordan du formulerte det hele som fikk meg til å reagere. Kanskje jeg ikke har tilstrekkelig "forståelse" for at andre syns at andres suicidaltanker er vanskelig, fordi jeg selv tåler det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toci

Enig med deg i at det egentlig ikke er verre enn å "hoppe over disse trådene" på dårlige dager, men så tenker jeg: hva om ingen svarer disse fortvilte menneskene? Det blir jo en bekreftelse for dem på at de virkelig er alene,og at ingen gidder å bry seg.

Om ingen svarer disse fortvilte menneskene, er det selvsagt veldig synd for dem det gjelder. Men her kommer det med personlig grensesetting inn. Brukere på dette forumet skal ikke ta ansvar for hverandres liv, på den måten at man tar ansvar for å oppmuntre andre, når man har mer enn nok med å oppmuntre seg selv.. Hvis du forstår hva jeg mener. De fleste brukere av dette forumet, vet hvilke "regler" som gjelder her. De vet også at de ikke har noen garanti for svar. Slike tjenester kan for eksempel kirkens SOS tilby. De har sos-meldinger som du kan skrive fra deres hjemmeside www.kirkens-sos.no

Der er du garantert svar i løpet av et døgn. I tillegg har de døgnåpen telefonlinje.

Jeg har selv opplevd å skrive innlegg her i veldig tunge stunder (for mange år tilbake) og ikke fått et eneste svar. Klart det var tungt! Men det alene var ikke nok til å tippe meg over kanten, hvis du forstår. Jeg tror vi skal være forsiktig med å være "for forsiktig" også her inne.

Var det noe mening i dette? Det var en mening inni hodet mitt, men vet ikke helt om jeg fikk den ut ordentlig.

Uansett, ikke vær lei deg for at du har fått noen reaksjoner på dette innlegget ditt. Jeg tror konklusjonen på hele denne tråden er ganske enstemmig; vi må tillate høyde under taket på psyk. forum! :o)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...