Gjest sånn er det Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Hvordan håndterer dere situasjonen. Det er tydelig en kombinasjon som passer dårlig sammen. Men jeg må ut hver dag og med de brøytekantene som er nå, er det vanskelig å parkere bilen. Og gatene og fortauene er ikke brøytet og full av løssnø slik at jeg bruker masse krefter og ikke alltid kommer fram. Kan jo ikke bare sitte inne heller og en biltur rundt kvartalet er bortkastet tid og bensin. Jeg vil røre på meg så godt jeg kan men føler meg innestengt og får litt panikk. Kjøpesenter er morsomme de, hvis jeg bare hadde hatt penger og bruke der men helst vil jeg ut en tur. Jeg kan jo ikke sitte inne i leiligheten hele tiden. 0 Siter
Gjest ja.. sånn er det bare... Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Jeg parkerer i parkeringshus, hvor det er heis som går rett inn i senteret! Litt kjedelig og ensformig å bare "trave rundt" på senteret hele dagen, men det er bedre enn å site inne. Jeg er så heldig å bor i boligbyggelag hvor de har strødd og brøytet, så jeg kan ta meg en liten tur med på butikken, eller i den lille parken i byggefeltet! Kjenner din frustrasjon, men begynner bli vandt med det nå. Hvor lenge du har vert rullestolbruker? Jeg har vert bruker i nesten hele mitt liv. Kjenner frustrasjonen som du beskriver, men det er ikke noe vi kan gjøre med det uansett.. Nyt tiden du har alene i huset du! 0 Siter
Gjest sånn er det Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Jeg parkerer i parkeringshus, hvor det er heis som går rett inn i senteret! Litt kjedelig og ensformig å bare "trave rundt" på senteret hele dagen, men det er bedre enn å site inne. Jeg er så heldig å bor i boligbyggelag hvor de har strødd og brøytet, så jeg kan ta meg en liten tur med på butikken, eller i den lille parken i byggefeltet! Kjenner din frustrasjon, men begynner bli vandt med det nå. Hvor lenge du har vert rullestolbruker? Jeg har vert bruker i nesten hele mitt liv. Kjenner frustrasjonen som du beskriver, men det er ikke noe vi kan gjøre med det uansett.. Nyt tiden du har alene i huset du! Ikke noe parkeringshus på skolen og trapper inn til SFO. Jeg kan gå litt også da, og det gjør det mye enklere men tør ikke og orker ikke å gå lengre enn kanskje 200 m. Da knekker knærne mine sammen av overanstrengelse og jeg er helt pumpa. Stolen har jeg hatt et år. Den ble påpresset meg av lege og ergoterapeut. Jeg ville ikke. Så jeg brukte 3 år på å ta imot. Men idag er jeg kjempeglad for å ha den når jeg ser hvor mye mer jeg er istand til å gjøre. Det er som natt og dag. 0 Siter
frosken Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Snø+rullestol=være hjemme+evt.jobb+kjøpesenter 0 Siter
Gjest sånn er det Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Snø+rullestol=være hjemme+evt.jobb+kjøpesenter Det er innmari kjedelig og deprimerende. Jeg er av det urolige slaget og klarer ikke å være hjemme en hel dag. Dessuten har jeg ting å gjøre så jeg må ut hver dag, hente unger og slike ting. Det er problematisk. En halv meter slaps med snø under og handicapparkeringen er blitt snøoppbevaringsplass. Ingen mulighet for å parkere der. Jeg klager på snøoppryddingen i morgen 0 Siter
frosken Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Det er innmari kjedelig og deprimerende. Jeg er av det urolige slaget og klarer ikke å være hjemme en hel dag. Dessuten har jeg ting å gjøre så jeg må ut hver dag, hente unger og slike ting. Det er problematisk. En halv meter slaps med snø under og handicapparkeringen er blitt snøoppbevaringsplass. Ingen mulighet for å parkere der. Jeg klager på snøoppryddingen i morgen Har du TT i tillegg? I såfall så kan det gjøre vinteren litt enklere. 0 Siter
Gjest sånn er det Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Har du TT i tillegg? I såfall så kan det gjøre vinteren litt enklere. Jada, jeg har heldigvis det. Men er litt gnien på dem fordi jeg ikke får fler enn 150 turer fordi jeg har bil og det er tidlig på året enda og jeg tenker stadig hvisomatte jeg får kjempevondt over en lang periode og må bruke to turer hver dag for å hente unger, en fram og en tilbake. Heldigvis har jeg fått skolekjøring om morgenen Men det er kjempefrustrende og bli dårligere og dårligere og ingen tar tak i det for det skal ikke skje. Så jeg henger meg opp i alt for tiden. Beklager sytinga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.