Inga S Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hei. Jeg er 40 år og var veldig syk i 2 år uten noen fant ut hva det var "mulig Twar" jeg måtte kvile flere timer på sofaen etter å ha gått NED trappene fra soverommet enda jeg hadde sovet hele natten, var plaget med andpusthet av minste ting, slepphent, "snøvlet" av og til, diare, frysetokter og puls som levde sitt eget liv, hadde uregelmessige hjerteslag, både hurtige, dobble og sakte tunge, når jeg fikk dette fikk jeg ofte diare og følte meg "nummen" i kroppen og fikk fryserier så kraftig at jeg hakket tenner. Dette var noen ganger sterkere og svakere, jeg føler meg i dag mye bedre men desverre gir hjerte og puls meg stadig disse problemene, jeg blir veldig sliten når og etter dette har pågått orker ikke prate da dette krever for mye energi..merker dette spes. godt hvis jeg blir ivrig av glede eller blir sint, el. stresser akurat som noe blir "trigget" av adrenalinet..Jeg har ett stort ønske og finne ÅRSAKEN til dette da det foringer mitt liv, jeg er ikke plaget av noen form for angst og har ganske sterk psyke, har t.o.m tatt angst test denne slo overhode ikke ut. Kan føle ubehag mellom brystbenet når dette pågår. Jeg har tatt ekg m/belastning, da falt blodtrykket rett i bånn, men dem fant ingenting, har tatt ultralyd av hjertet=ingenting, og rønken m/radiaktiv væske(husker ikke helt hva dette kalles)=ingenting.Jeg hører og kjenner veldig godt hjertet slå når jeg ligger på V.side ikke når jeg ligger på H.side(dette er noe jeg ikke gjorde før jeg ble syk)Har også hovnet opp i V.hånd og V.ankel dette 1 gang pr.sted uten noen kunne gi meg forklaring.Vet ikke om det er noe sammenheng. Dette er det jeg "har igjen" etter jeg var så syk skulle så gjerne også bli kvitt dette el. finne ut hva dette er så jeg håper med dette at De kan hjelpe meg el. gi meg noen råd.Vennligst hilsen Inga 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134880-puls-som-%C3%B8ker-til-det-dobbelte-i-tide-og-utide-med-uregelmessig-hjerteslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Svar til Inga. Dette var en særdeles infløkt sykehistorie som det er vanskelig å ta stilling til uten å kunne snakke direkte med deg samt å undersøke deg. Jeg ser at du har vært til en rekke undersøkelser uten at noe galt har vært påvist. Disse undersøkelsene synes i hovedsak å være konsentrert om hjertet. Din historie gir meg umiddelbart inntrykk at det hele startet med din 2-års sykdom, som altså foreløpig ikke er blitt karakterisert nærmere, og således er uten forklaring. Slik du beskriver det går mistanken i første omgang i retning av en infeksjons-sykdom, som eventuelt kan ha affisert mange organsystem. I hvilken grad mulige psykiske årsaker kan være medvirkende er det ikke mulig for meg å vurdere. Jeg foreslår at du får en lege eller sykehusavdeling til å revurdere situasjonen for deg, og, om nødvendig, supplere med ytterligere undersøkelser. Hvis alle dine symptomer er objektiverbare (d.v.s. at de kan observeres og registreres av f.eks. din lege), synes det å være god grunn til en slik revurdering. Og jeg ville nok konsentrert undersøkelsene i første rekke om en mulig infeksjonsårsak for det som startet for 2 år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134880-puls-som-%C3%B8ker-til-det-dobbelte-i-tide-og-utide-med-uregelmessig-hjerteslag/#findComment-836580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.