Lars22 Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Hei! Jeg har hatt vondt i halsen på høyre side i mer enn 4 uker, har vært vekselvis tett og rennende i høyre nesebor, og har vondt/kjenner meg hoven innerst i munnen på høyre side. Har prøvd økt inntak av væske og C-vitamin. Var hjemme fra jobben 4 dager i forrige uke for å prøve å riste av meg dette. hadde svak feber 2 av dagene. Hva gjør jeg nå? Finnes det medisin jeg bør prøve? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Du kan prøve nesedråpen av typen Rinox noen dager, i tillegg til rikelig skylling med saltvannspray. Kan høres ut som noe av plagene dine kan sitte i bihulene på høyre side. Da kan sekret renne nedover i halsen å gi slike plager du har. Men dersom du har vedvarende feber, eller får ny febertopp bør du kontakte lege for å ta bakterie-prøve av halsen; noen må ha antibiot er streptokokk-bakterier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.