Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 55 år og sliter med dårlig helse, både fysisk og psykisk. Er fortiden sykemeldt 50%. Mine plager skriver seg delvis fra jobben jeg har hatt de siste 22 årene. Jeg kjenner mer og mer på kropp og sinn at det kan føre til 100% sykefravær om jeg ikke får gjort noe med situasjonen. Er det vanskelig å få innvilga 50% uføretrygd og få fortsette i 50% arbeid?

Ovenstående innlegg har du svart meg på tidligere.

Jeg blir nå mer og mer sikker på at jeg ikke klarer gå i 100% arbeid. Jeg føler meg så sliten i kropp og sinn av arbeidet. Det kommer nok mye av miljøet at det har slitt meg ut psykisk, men også at jeg sliter mye med å sitte stille foran skjerm hele dagen.

Er det veldig skammelig av meg å søke om uførepensjon? Vet ikke hva jeg skal attføres til da jeg ikke har noen utdannelse.

jeg må korrigere meg selv - er 53 år - ikke 55 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13497-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det er absolutt ikke skammelig av deg å søke! Det har du full rett til, og du står sterkere dersom legen din støtter deg i at uførepensjon er eneste alternativ pga sykdom.

Jeg må få lov å takke deg fordi du har vært så vennlig å svare meg på mine spørsmål.

Bare det gjør godt - å bli møtt på en skikkelig måte uten at man føler at spørsmålene er dumme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13497-uf%C3%B8retrygd/#findComment-65890
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...