Gå til innhold

Å få tak i en psykolog...


Gjest Jelisaveta

Anbefalte innlegg

Gjest Jelisaveta

Jeg skal til psykolog. Til kognitiv terapi. Men så er det ett års venteliste sier fastlegen min. Det er jo ikke så bra.

Derfor lurer jeg på om noen har gode råd. Jeg bor i området Oslo og et stykke sørøstover.

Hvor mye koster det å gå til privat psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er lett å bli oppgitt av slik. På nettsidene til Helse Øst tror jeg at det finnes en liste over hvilke behandlere som er godkjent av det offentlige. Det jeg gjorde var å skrive et brev der jeg forklarte hva jeg hadde problemer med og hva jeg håpet å få ut av terapi. Så kopierte jeg opp og sente til mange i min nærhet. Kunne nok også ha ringt, men ble anbefalt å sende skriftelig. Da fikk jeg en del svar tilbake om de hadde akpasitet og isåfall ventetid. Noen hadde lang ventetid opp imot et år som du sier, men et par hadde ned i et par måneder. Dersom du er i

Oslo har du sikkert veldig mange å velge imellom. Så ta kontakt og forhør deg med så mange som du orker.

Prisene hos private psykolger lå rundt 500,- kr timen da jeg sjekket. Men kansje det er rimeligere der det er stor konkurranse?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LouLoudi

Hei,

Det er lett å bli oppgitt av slik. På nettsidene til Helse Øst tror jeg at det finnes en liste over hvilke behandlere som er godkjent av det offentlige. Det jeg gjorde var å skrive et brev der jeg forklarte hva jeg hadde problemer med og hva jeg håpet å få ut av terapi. Så kopierte jeg opp og sente til mange i min nærhet. Kunne nok også ha ringt, men ble anbefalt å sende skriftelig. Da fikk jeg en del svar tilbake om de hadde akpasitet og isåfall ventetid. Noen hadde lang ventetid opp imot et år som du sier, men et par hadde ned i et par måneder. Dersom du er i

Oslo har du sikkert veldig mange å velge imellom. Så ta kontakt og forhør deg med så mange som du orker.

Prisene hos private psykolger lå rundt 500,- kr timen da jeg sjekket. Men kansje det er rimeligere der det er stor konkurranse?

Lykke til!

Har du en link til den oversikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...