Gå til innhold

Har jeg gikt i hendene?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 34 år, jeg har tre barn. Jeg er plaget med en slags gikt i fingrene. Det er ikke så veldig vondt, men det plager meg i perioder. Hvis jeg f.eks broderer, begynner det å verke i noen ledd, og det er vel særlig langfingeren som er mest vond. Hvis jeg belaster hendene med ting som gjør at jeg må knipe sammen hendene (for å løfte opp et barn som har ramlet i snøen f.eks), så får jeg også vondt etterpå. Jeg blir også veldig "slepphendt", mister ting jeg tar i, og klarer liksom ikke å holde ordentlig. Det gjør ikke vondt så lenge jeg holder hendene i ro, bare når jeg bruker dem. Det gjør da vondt i håndleddet og fingerledd. Det gjør alltid vondt å åpne en skrukort f.eks. Min mor har også noe lignende i fingrene. Jeg har også "likfingre", altså slik at blodet stopper når jeg blir kald, og fingrene blir helt hvite og følelsesløse og må "tines" opp f.eks under varmt vann. Dette har også mamma. Men hva er det som feiler hendene mine? Er det noen som har noe lignende, og som vet hva det er og om det bør behandles? Jeg har ikke vondt i andre ledd i kroppen, bare i hendene. Det ligner ikke beskrivelser på vanlig leddgikt, for leddene er ikke varme og røde, de er bare ømme og vonde å bruke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135009-har-jeg-gikt-i-hendene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Slå opp på søkemotoren kvasir og søk på blotdtypedietten eller kjøp boka .

Følger du dietten så blir blodomløpet og muskler og ledd bedre.

Den maten som er medisink for en person er gift for en annen blodtype.

O-A-B-AB det er 4 blodtyper.

Du merker ikke problemer før du anstrenger muskler og ledd.

God bedring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...