Gå til innhold

Spm. til NHD


Gjest Jeanette20

Anbefalte innlegg

Gjest Jeanette20

Hei!

Jeg har noen spm. ang. Zoloft. Jeg har gått på 50mg daglig i over et halvt år, men vet ikke om de hjelper meg noe særlig. En lege sa til meg for et halvt år siden at dosen skulle økes, men en annen lege ville ikke det, derfor går jeg på samme dose. Burde den økes? Jeg har flyttet, og en ny lege mener nå at jeg kanskje like gjerne skal kutte ut medisinene, men det vil jeg ikke. Det kan jo hende de har hjulpet noe, og jeg er redd for å bli dårligere. Har du noen råd i denne forbindelse?

En annen ting jeg lurer på, gjelder noe jeg har lest. Jeg har nemlig sett at bruk av Zoloft kan føre til økt trang til alkohol, stemmer det? Jeg vet jeg helst ikke skal drikke så mye når jeg bruker medisiner, men jeg drikker meg full ca 1-2 ganger i uka, og har vel ikke tatt noe videre skade av det. Men jeg merker innimellom at jeg får et desperat behov for alkohol. En gang gikk det tre uker uten at jeg drakk noe, og da var jeg så desperat at jeg bare helte innpå alt mulig. Det har blitt sånn at jeg får lyst til å drikke når jeg er alene også, og det er så vidt jeg klarer å la være. Jeg hadde det ikke på denne måten tidligere, så kan det ha noen sammenheng med medisinbruken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du skal prøve å øke dosen. Dersom effekten ikke er tilfredsstillende etter 6 uker, er det vanlig at en øker dosen. Neste trinn for deg er 100 mg per døgn.

Det med alkohol har jeg ikke hørt før. Skal undersøke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...