Gjest Changcheng Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Min kone er 72 år og medisinert for hypothyreose. Ved helsesjekk er alle kardiogrammene normale. Ved sjeldne anledninger for hun problem med hjerterytmen og føler sterktt ubehag når det skjer. Det hun har lagt merke til ved 3 anledninger at dette har skjedd etter at hun tok Omega-3 kapsler. Hun har ellers ikke tatt Omega-3 regelmessig. Vi har aldri hørt at det fantes et samband mellom rytmeforstyrrelser og inntak av slike kapsler. Hun føler seg sikker på at dette er grunnen- Takk for hjelpen Edmond Alyanakian 0 Siter
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Svar til Edmond Alyanakian. Jeg er mest tilbøyelig til å oppfatte dette som en tilfeldighet. Man kan kanskje anta at en eller annen reaksjon kan oppstå ved inntak av forskjellige legemidler eller kosttilskudd, enten på allergisk grunnlag, eller som følge av et av konserveringsmidlene/bindesubstansene i middelet, men dette blir ren gjetting og filosofiske betraktinger. Det er ikke kjent at Omega-3-fettsyrer har noen direkte sirkulasjonseffekt eller virkning på hjertets elektriske aktivitet. Hvis det imidlertid er et problem for din kone foreslår jeg at hun forandrer sin rutine i forbindelse med inntak av kapslene, eller bruker slike midler i en annen formulering (få evt. råd av apoteker eller lege i denne forbindelse) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.