Gå til innhold

Hvor mange paracet kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Shadows1365380629
Skrevet

Hei!

Er det farlig å ta seks paracet om dagen?

Har en del vondt i hodet..

Klem

Gjest lis@bet
Skrevet

En pakke om dagen er vel generellt ansett for å være leverskadelig, om jeg ikke tar feil. Men noen tåler mer/mindre paracetamol enn andre.

Hvis du er mye plaget av hodepine bør du oppsøke lege for å prøve å finne _årsaken_. Smertestillende tar jo bare symptomene. Kanskje kommer smertene fra stiv nakke? (Behandling hos fysioterapeut) Kanskje synet ditt ikke er optimalt? (Behandling via optiker/øyelege)

Det er viktig å dempe smerte, men det er også viktig å få utredet årsaken.

Gjest lis@bet
Skrevet

En pakke om dagen er vel generellt ansett for å være leverskadelig, om jeg ikke tar feil. Men noen tåler mer/mindre paracetamol enn andre.

Hvis du er mye plaget av hodepine bør du oppsøke lege for å prøve å finne _årsaken_. Smertestillende tar jo bare symptomene. Kanskje kommer smertene fra stiv nakke? (Behandling hos fysioterapeut) Kanskje synet ditt ikke er optimalt? (Behandling via optiker/øyelege)

Eller var det et brett om dagen som kan gi leverskade? Er ikke helt sikker på antallet jeg, altså.

Shadows1365380629
Skrevet

Får vondt i hodet fordi jeg spiser for lite...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, utenom å ta paracet.

Klem

Skrevet

Ikke mer enn åtte i løpet av en 24-timers periode. Har du mye vondt i hodet drikker du kanskje for lite vann? Enkelte typer drikker/matvarer kan også gi hodepine, som kaffe. Eller kanskje du har migrene?

Skrevet

Klem

Spise mer?

Shadows1365380629
Skrevet

Spise mer?

Klarer ikke å spise akkurat nå..

Prøver, men orker ikke...

Det går vel bra en stund til..spiste på søndag.

Lurte bare på om det går greit å ta en del paracet? Orker ikke å ha vondt i hode i tillegg..

klem

Vet dette er teit, kjempe flau over å ha dette problemet. Men det er faktisk et stoort problem for meg nå. Tror nesten ikke at det er sant.

Gjest lis@bet
Skrevet

Lurte bare på om det går greit å ta en del paracet? Orker ikke å ha vondt i hode i tillegg..

klem

Vet dette er teit, kjempe flau over å ha dette problemet. Men det er faktisk et stoort problem for meg nå. Tror nesten ikke at det er sant.

Kjære deg, det er visst en sf i bildet her.. og da vet jeg ikke hva for råd jeg kan gi deg.

Det er helt vanlig å få hodepine av å spise for lite, blodsukkeret må opprettholdes vet du. Du kan ikke kjøre bil uten bensin. :-(

Gjest Vet ikke hva du skal gjøre?
Skrevet

Klem

VET IKKE HVA DU SKAL GJØRE MED DET, HERREGUD SÅ DUM GÅR DET ANN Å BLI

DU SIER JO AT DU FÅR VONDT I HODET AV Å IKKE SPISE, SÅ DA VET DU HVA SOM MÅ TIL DA FOR Å FÅ MINDRE VONDT I HODET

SPIS MER OG DRIKK MER SÅ FÅR DU IKKE VONDT I HODET

Unnskyld, at jeg såkalt "skrek" men jeg blir så irritert når du selv sier at du vet årsaken til det, så gidder du ikke gjøre noe med selve årsaken....

Dessuten er Paracet LEVERSKADELIG, og ta 6paracet om dagen for hodet er helt "høl i hodet" ,for det hjelper ingenting uansett så lenge du ikke spiser

Gjest Oppsøk hjelp da vel
Skrevet

klem

Det hjelper ikke å ta en del paracet, så lenge du ikke spiser.Problemet med vondt i hodet er der uansett...

Hvis du synes at det er så flaut å ha det problemet, så hvorfor oppsøker du ikke hjelp for dine spiseproblemer og hodeplager eller spør om du kan bli innlagt på sykehus for

en kort periode for å hvile ut og komme deg mer på beina....

Ut i fra det at du selv sier om at du ikke har lett og ikke oppsøker hjelp for disse plagene, virker det dessverre for mange slik at dem får inntrykk av at du bare er ute etter oppmerksomhet...Ikke for å bli frisk

Gjest lis@bet
Skrevet

VET IKKE HVA DU SKAL GJØRE MED DET, HERREGUD SÅ DUM GÅR DET ANN Å BLI

DU SIER JO AT DU FÅR VONDT I HODET AV Å IKKE SPISE, SÅ DA VET DU HVA SOM MÅ TIL DA FOR Å FÅ MINDRE VONDT I HODET

SPIS MER OG DRIKK MER SÅ FÅR DU IKKE VONDT I HODET

Unnskyld, at jeg såkalt "skrek" men jeg blir så irritert når du selv sier at du vet årsaken til det, så gidder du ikke gjøre noe med selve årsaken....

Dessuten er Paracet LEVERSKADELIG, og ta 6paracet om dagen for hodet er helt "høl i hodet" ,for det hjelper ingenting uansett så lenge du ikke spiser

Hint; spiseforstyrrelse? Hørt om det?

Shadows1365380629
Skrevet

Husk at det er svært mye kalorier i paracet da...

Nei! Seriøst......

Shit! Shit! Shit!

Skrevet

Nei! Seriøst......

Shit! Shit! Shit!

Ja, jeg la på meg over fire kilo sist jeg hadde influensa. Og da spiste jeg kun paracet og litt buljong. Må ikke finne på å ta paracet om du slanker deg ihvertfall!

Skrevet

Klem

Istedenfor å ta paracet, spis litt mat! Vet jo at det er vanskelig for deg, men likevel du trenger det nok helt sikkert mer enn medisinen.

Skrevet

klem

Det er faktisk veldig skadelig med medisiner som paracet og ibux hvis du ikke spiser. Jeg har en del problemer når jeg har mensen,og tar da ofte en del tabletter, legen har sagt at jeg MÅ spise når jeg tar tablettene for ellers så tas stoffene lettere opp i leveren, den kan bli ødelagt ved mye bruk av disse preparatene. Og tenk da du som IKKE spiser hvor lett de tas opp i kroppen din, det er nok IKKE bra.

Shadows1365380629
Skrevet

Ja, jeg la på meg over fire kilo sist jeg hadde influensa. Og da spiste jeg kun paracet og litt buljong. Må ikke finne på å ta paracet om du slanker deg ihvertfall!

Kipt d!

Skrevet

Eller var det et brett om dagen som kan gi leverskade? Er ikke helt sikker på antallet jeg, altså.

En kan 1-2 tabletter 3-4 ganger i døgnet. Det vil si max 8 tabletter i døgnet. Det må gå minst 4 timer mellom hver gang en tar paracet. Men, som flere har sagt før meg...når du spiser lite bør du ikke spise så mye paracet. Du bør vel kanskje holde deg til en lavere dosering? Barnedosering kanskje med tanke på at leveren din nok ikke har det særlig bra for tiden. Jeg skjønner at du ikke orker å spise så mye. Men prøv iallefall å drikke mye vann da. Det hjelper nå litt på iallefall. Dessverre er det slik at den eneste energien hjernen kan benytte seg av er karbohydrater.....altså sukker. Derfor trenger kroppen din litt sukker. Vær så snill og spise.....bare bittelitt...en halv gulrot kanskje.....bare litt. Please. Håper inderlig du får hjelp. God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...