Gå til innhold

diabetes 1/graviditet/innleggelse på sykehus

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har nylig fått konstantert graviditet. HAr type 1 diabetes. Fikk av dia-lege i dag vite at jeg må legges inn til kontroll på sykehuset noen dager for å forberede graviditet ifht blodsukker. Det er bra de tar det så alvorlig men etterpå tenkte jeg hva skal innholdet være i disse dagene. Noen som vet ??

takknemnlig for svar

Fortsetter under...

Nå har jeg dia 2 - men ble lagt inn første gangen jeg var gravid.

Hovedårsaken var å få raskere tilgang til spesialistene - det tar som regel lenger tid å få time hos bl.a. øyelegen når man ikke er innlagt. Tror det også er vanlig å få time hos gynekolog, ernæringsfysiolog og dia.sykepleier i tillegg til indremedisinerne.

Gjest Stein Vaaler

Hei

Som du sikkert vet er et vellykket svangerskap avhengig av at du har en svært god blodsukkerkontroll. Dette vil ofte være et resultat av et samarbeid mellom deg, diabeteslegen og gynekologen.

Vi legger gravide kvinner med diabetes inn i sykehuset i noen dager i starten av svangerskapet for å få tid til en god faglig gjennomgang av situasjonen og bli bedre kjent. Derved legger man grunnlaget for en tett og god oppfølging på poliklinikken i ukene og månedene som følger.

Under innleggelsen vil man vanligvis gjennomgå en medisinsk og gynekologisk undersøkelse men det viktigste er å etablere gode rutiner for kontroll og oppfølging av diabetes i tiden fram mot fødselen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...