Gå til innhold

silikon eller saltvann

Anbefalte innlegg

tucker1365380546

Jeg er en jente på 23 år som har bestemt meg for silikon eller saltvann.

Er veldig i tvil hva jeg skal velge...

Hva er det beste og hvorfor??

Kan du gi meg noen navn på klinikker i Norge som du vil anbefale.Har tenkt på Nobel Clinic.Er det et bra valg??

Har hørt det er forskjellige inngrep som blir brukt.

Som under og over brystmuskelen.

Hvilket av desse vil gi minst arrdannelse??

Som du skjønner er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre...

Håper du kan gi meg noen gode svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135149-silikon-eller-saltvann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse tips litt ned på siden!

Selv vil jeg anbefale at du får utført inngrepet f eks fra armhulen. Da slipper du synlige arr. Selv gjorde jeg det i USA, der er det vanligst med salvannsproteser. Colosseumklinikken kan du også sjekke med.

Sverige skal være bra, se www.qvinna.info. Angående arrdannelse spiller det ingen rolle om protesen ligger over eller under muskelen. Jeg har under, det regnes ofte som best for sjansen for å danne hard kapsel er mindre. Brystene vil også ha mindre tendens til å henge.

Ilse1365380632

Masse tips litt ned på siden!

Selv vil jeg anbefale at du får utført inngrepet f eks fra armhulen. Da slipper du synlige arr. Selv gjorde jeg det i USA, der er det vanligst med salvannsproteser. Colosseumklinikken kan du også sjekke med.

Sverige skal være bra, se www.qvinna.info. Angående arrdannelse spiller det ingen rolle om protesen ligger over eller under muskelen. Jeg har under, det regnes ofte som best for sjansen for å danne hard kapsel er mindre. Brystene vil også ha mindre tendens til å henge.

Hei Tucker

Jeg har over muskelen, silikon-implant og arret under brystet. Arret vises nesten ikke nå (2 mdn siden op)

Støtter det som ljo sier. Hadde jeg vist det jeg vet idag ville jeg gått for UNDER muskelen.

Men dette kommer an på hvordan du ser ut. Hvis du har en del brystvev, kan det være ett like godt alternativ å legge over muskelen. Er du tynn, vil de fleste legge under muskelen. Jeg er tynn med lite brystvev, og siden protesen ligger over muskelen, kjennes den godt. Enkelte ujevjheter synes også, men dette kan være fordi at protesen ikke er fylt helt opp. Dette kan selvsagt gå over etter en tid - håper ihvertfall på det.

Ved at protesen legges under muskelen er det mindre mulighet for å kjenne protesen. Mange leger hevder som LJO sier, også mindre sjansje for hard kapsel under muskelen.

Hvis du besøker siden som Ljo fortalte om, kan du se bilder av foran og bak muskelen. Se også på bildene for korreksjoner. (pasienter som har satt inn på nytt).

Kan ikke uttalte med om saltvann versus silikon. Det sies at silikon føles mer naturlig, men legger du saltvann under muskelen vil dette også kjennes naturlig.

Lykke til.

Hei Tucker

Jeg har over muskelen, silikon-implant og arret under brystet. Arret vises nesten ikke nå (2 mdn siden op)

Støtter det som ljo sier. Hadde jeg vist det jeg vet idag ville jeg gått for UNDER muskelen.

Men dette kommer an på hvordan du ser ut. Hvis du har en del brystvev, kan det være ett like godt alternativ å legge over muskelen. Er du tynn, vil de fleste legge under muskelen. Jeg er tynn med lite brystvev, og siden protesen ligger over muskelen, kjennes den godt. Enkelte ujevjheter synes også, men dette kan være fordi at protesen ikke er fylt helt opp. Dette kan selvsagt gå over etter en tid - håper ihvertfall på det.

Ved at protesen legges under muskelen er det mindre mulighet for å kjenne protesen. Mange leger hevder som LJO sier, også mindre sjansje for hard kapsel under muskelen.

Hvis du besøker siden som Ljo fortalte om, kan du se bilder av foran og bak muskelen. Se også på bildene for korreksjoner. (pasienter som har satt inn på nytt).

Kan ikke uttalte med om saltvann versus silikon. Det sies at silikon føles mer naturlig, men legger du saltvann under muskelen vil dette også kjennes naturlig.

Lykke til.

Jeg tror både silikon og saltvannsproteser er bra, det viktigste er at du inngår plager i etterkant.

Det er korrekt som Ilse påpeker at det sies at silikon gir mer naturlig(mykere) konsistens på brystet, men jeg er som nevnt godt fornøyd. Vet ikke akkurat hvordan det er med silikon, men antar at det også kan legges inn via armhulen.

Silikonprotesen kommer ferdig fylt (så vidt jeg vet) mens saltvannsprotesene fylles først opp etter at de er på plass. En vanlig teknikk er å “overfylle” litt utover produsentens anbefaling (veldig vanlig i USA). Det hjelper til på formen og minker sjansene for ujevnheter.

trine21365380644

Hei “tucker“, vil benytte anledningen til å tilføye et par ting. Etter at du har gjort inngrepet er det veldig viktig å bruke en god sports-bh eller liknende, selv ikke silikon kan oppheve tyngdekraften! Dette er viktig for å beholde fasongen i lang tid.

Du bør også vurdere anatomiske proteser. Jeg ble anbefalt det pga av at jeg ønsket relativt store proteser (silikon). De bygger noe mer ut fra kroppen og vil gjøre at brystene (sett forfra) ikke blir for store i omkrets. Tror dette kan være lurt hvis du har lite fra før.

Selv er jeg kjempefornøyd og håper også du blir det.

Annonse

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Alle brystproteser har silikon ytterst (i skallet.) Noen er fylt med saltvann. De brukes mest i de land der silikon ikke er tilgjengelig på markedet. Ellers brukes det mest proteser fylt med silikongele, fordi de er mest naturlige å kjenne på, og derfor vanligvis vil gi et bedre resultat. Salvannsprotesene må vanligvis legges under muskelen, fordi resultatet ellers vil bli unaturlig. Silikonproteser kan ofte legges over muskelen med utmerket resultat. Operasjon under muskelen er best på dem som er svært tynne. Begge gir samme arrdannelse. Svaret er derfor: Det finnes ikke EN operasjon som er best. Det som gjelder er å finne hvilken operasjon som er best for DITT tilfelle. Ved vår klinikk har vi derfor alle disse forskjellige typene proteser og operasjoner og finner hva som er best for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...