mann29 Skrevet 27. desember 2000 Del Skrevet 27. desember 2000 Har hatt prostatitt i 8 år. Siste gang jeg fikk konstatert diagnosen var i forrige uke hos en lege på Vestlandet. Han slo også fast at dette var noe jeg måtte leve med resten av livet. Pkt. 1 Vel har jeg levd i mange år men plager som jeg til en hvis grad har taklet. Men det er ganske tøft og få melding om at du aldri vil få et fullverdig liv. Pkt. 2 Når det i tillegg viser seg at det er flere som har blitt friske av sykdommen som har fått samme melding av sin lege, synes jeg tiden er inne for legestanden å gå i seg selv. (nok en gang vil vel noen si) Jeg var innom prostatitis.org her forleden og det viser seg at mange av de som har blitt friske har benyttet såkalt DRE eller drenering av prostata. Enkelte har også benyttet dypvevsmassage med ulike strekkøvelser (eller Neuro Muskulær Terapi , av enkelte kalt St. John Method). Dette er også bekreftet fra flere kilder i den norske prostataforeningen. Det er en lege på Phillipinene Dr. A.E. Feliciano og en i USA som har gode resultater med denne behandlingen som også inkluderer ulike typer antibiotika. Mitt spørsmål er nå før jeg selger bilen og reiser til Phillipinene. ER DET NOEN UROLOGER I NORGE SOM KAN PROSTATAMASSAGE OG HAR MULIGHET TIL Å KOMBINERE DETTE MED ADEKVAT ANTIBIOTIKABRUK. OM SÅ IKKE ER TILFELLE KAN DU ELLER DINE KOLLEGER GI NAVN PÅ NOEN TERAPAUTER SOM BENYTTER DE OVENFORNEVNTE METODER. Jeg kommer aldri til å gi opp kampen med å bli helt frisk fra denne sykdommen. En grunn er at Prostatitis er for smertefull til at man skal bli nødt til å leve med den resten av livet. Det er ihvertfall ikke noe grunn til å avfinne seg med en dom fra leger. Leger tar feil hele tiden. Dere har en vanskelig jobb derfor hadde vi vært forståelsesfulle om dere hadde innrømmet feil av og til. Til de som har møt uvitenhet arroganse og sosial analfabetisme hos leger i forbindelse med Prostatitis: MAN KAN BLI FRISK FRA PROSTATITT! Og til sist til dere leger. Jeg vet at det er mange av de med prostaitt-diagnose bærer sin sykdom med en enorm grad av styrke. Det ligger til mannsidealet at menn ikke klager så mye, ihvertfall ikke om ”forholdene der nede”. Det betyr IKKE at vi synes sykdommen er en enorm belastning som legger en klam hånd på vår tilværelse. Sykdommens natur gjør det derimot mer naturlig å ta legens råd uten å komme med motargumenter. DET SIER SEG SELV AT DU IKKE STÅR LIKE STERKT PÅ KRAVA NÅR DET ER ET HELT ARSENAL AV SMERTER I URINRØR, ENDETARM, SCROTUM MV SOM PLAGER DEG i STORE OG SMÅ SVINGNINGER. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13515-treige-leger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Det som kalles prostatitt er en rekke forskjellige sykdommer i og utenfor prostata. Plagene kan variere fra ubetydelig ubehag til smerter som ødelegger livet helt. Hos de fleste går plagene i bølger med bedre og verre episoder. De fleste merker at det etter hvert går lengre tid mellom de verste episodene. Mange, mange forskjellige behandlingsmetoder brukes og har vært brukt. Prostatamassasje som du skriver om, var den mest vanlige behandlingsmetoden tidligere (20-30(?) år siden). Noen ble bedre og mange ble verre. Derfor forsvant denne behandlingen mer eller mindre. Nå har den fått vind i seilene på nytt. Noen er veldig entusiastiske og rapporterer om gode resultater, mens andre ikke får like mange fornøyde pasienter. Prostatamassasje kan også gjøres på forskjellige måter, med og uten bruk av medikamenter (bl.a. antibiotoka) samtidig. Dersom du oppsøker urolog i Norge og sier at du ønsker prostatamassasje som behandling, vil jeg tro at du vil få den behandlingen. Behandlingen er ikke vanskelig å utføre - i henhold til slik den beskrives av dem som gjør det. Du skriver at sykdommen "er for smertefull til at man skal bli nødt til å leve med den resten av livet". Det er dessverre ikke slik at det finnes effektive behandlingsmetoder mot alle smertefulle sykdommer. Det er mange mennesker med f.eks. store leddsmerter som er nødt til å leve med smertene som best de kan. Det er klart at man skal prøve flere behandlingsmetoder, men det er altså grunner til at ikke alle bruker prostatamassasje. Smerter i bekkenet (deriblant betennelse i prostata-kjertelen) er blant de sykdommer som det ikke er lett å finne årsaken til eller å behandle. Men det er også mange som har god nytte av såkalte alternative behandlingsmetoder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13515-treige-leger/#findComment-65820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.